חורף חם בענף התעופה: צפי לגידול של 13% בטיסות לישראל

משרד התחבורה מדווח כי ניתנו 53 אישורים להפעלת טיסות סדירות לישראל וממנה לחברות תעופה זרות ■ בין הקווים החדשים: ת"א-ג'נבה, ת"א-קלן ות"א-ברצלונה

משרד התחבורה מודיע היום (א') כי בעונת החורף הקרובה (שהחלה כבר בשבוע שעבר) צפויה עלייה של 13% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות התעופה הזרות.

העלייה צפויה בעקבות המהלך של רשות התעופה האזרחית (רת"א), שהעניקה ל-53 חברות תעופה זרות אישורים להפעלת טיסות סדירות לישראל וממנה במהלך עונת החורף. אישורים אלה יאפשרו לחברות להפעיל כ-370 טיסות שבועיות לנתב"ג.

בין החברות הזרות שקיבלו את האישורים נמצאות גם חברות זרות חדשות שלא הפעילו טיסות לישראל בחורף שעבר: חברת-הבת של איזי ג'ט, שתפעיל טיסות בקו תל-אביב-ג'נבה ותל-אביב-בזל; חברת גרמן ווינגס הגרמנית, שתפעיל טיסות בקו תל-אביב-קלן; חברת ספאן אייר הספרדית, שתפעיל טיסות בקו תל-אביב-ברצלונה; חברת אייר אוקראינה, שתפעיל טיסות בקו תל-אביב-קייב; חברת קימבר סטרלינג הדנית, שתפעיל טיסות בקו תל-אביב-קופנהגן; וחברת ארמאוויה, שתפעיל טיסות בקו תל-אביב-ירוואן.

עוד מסר שר התחבורה, ישראל כץ, כי חברת אל-על עשויה להגדיל ב-7% את מספר הטיסות הסדירות במהלך החורף הקרוב בהשוואה לחורף אשתקד. תוכנית הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות ארקיע וישראייר כוללת הפעלה של 12 טיסות שבועיות על-ידי ארקיע ו-7 טיסות על-ידי ישראייר.

סגן מנהל האגף ליחסים בינלאומיים ברשות התעופה האזרחית, דני מורג, ציין כי אחד הגורמים שאפשר את הגידול במספר החברות המפעילות טיסות נוסעים סדירות לישראל היה המשא-ומתן הבילטראלי שהתקיים במהלך השנים האחרונות עם מספר גדול יחסית של מדינות, ובו באה לידי ביטוי מדיניות הליברליזציה של ישראל בין היתר באמצעות הסכמות על הגדלת מספר החברות מכל צד שתוכלנה להפעיל טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה.

עוד נמסר כי הסיכומים של שיחות התעופה וביטול הסעיף בהחלטת הממשלה משנת 2003, שהגביל מינוי מובילים ישראלים בקווים שחברת אל-על מפעילה, איפשרו לשרי התחבורה למנות חברות ישראליות כמוביל נקוב שני במספר קווים בינלאומיים.

הקווים בהם מומש המינוי לכלל הפעלת טיסות סדירות על-ידי חברות ארקיע וישראייר לאורך כל השנה הם הקווים: תל-אביב-פריז, תל-אביב-ברצלונה ותל-אביב-מינכן, המופעלים על-ידי ארקיע; והקווים תל-אביב-רומא, תל-אביב-מילאנו ותל-אביב-ברלין, המופעלים על-ידי חברת ישראייר.