קניתם ב-eBay? שלמו לדואר עוד 10 דולר לשחרור מהמכס

כל מי שנהנה עד היום מרכישת מוצרים זולים ב-eBay צריך לחשוב פעמיים מתחילת 2011 ■ דואר ישראל: "עמלת השחרור שתיגבה נמוכה פי שניים מזו שגובות חברות השילוח הבינלאומיות"

כל מי שנהנה עד היום מרכישת מוצרים זולים ב-eBay או בכל מקום אחר בחו"ל צריך לחשוב מתחילת 2011 פעמיים, זאת מאחר שחברת דואר ישראל תהיה מחוייבת להעביר את כל החבילות המגיעות מחו"ל דרך המכס, ולכן תגבה ממקבל החבילה מחו"ל "עמלת שחרור" של 10 דולר.

נציין כי בעבר, כאשר שירותי הדואר בישראל ניתנו על-ידי המדינה באמצעות רשות הדואר, לא התקיים המעבר של החבילות במכס, אך לאחר שבשנים האחרונות עבר הטיפול בדואר לחברה פרטית, דואר ישראל, חלים בהדרגה שינויים על מנת שהחברה תעמוד בשורה אחת עם חברות השילוח הבינלאומיות הפועלות בישראל, כדוגמת UPS, DHL ופדקס.

מתחילת השנה הקרובה יהיו חייבות כל החבילות המגיעות מחו"ל לישראל לעבור את ביקורת המכס, שם ייבחנו ויוחלט שווי הטובין וכמה מס צריך לשלם עליו.

סוכנות עמילות המכס געש, שאיתה פועלת חברת דואר ישראל, תבצע את פעולת העברת החבילות במכס, אשר בעבורה ישלמו מקבלי החבילות.

בדואר טוענים כי הם מחויבים לפעול על-פי חוקי המס של ישראל, החלים על כל החבילות המגיעות לישראל באוויר, בים וביבשה, וכי העמלה תהיה מיועדת לכסות את עלויות פעולת ההעברה של החבילות במכס.

חברת דואר ישראל הגיבה והדגישה כי עמלת השחרור שתגבה החברה נמוכה לפחות פי שניים מהעמלה שגובות חברות השילוח הבינלאומיות.

"כל חברות השילוח הבינלאומי כפופות לחוקי ישראל בנוגע לתשלומי המסים עבור יבוא חבילות מחו"ל, כמו גם שירות ה-EMS של דואר ישראל. הליך השחרור מהמכס מתבצע באופן אוטומטי לכל החבילות שערך הטובין בהן מגיע עד 1,000 דולר", נמסר מדואר ישראל.

עוד נמסר כי "במקרה שאין תשלום מסים (מכס ומע"מ), הלקוח משלם רק עבור הליך השחרור כ-38 שקל בלבד - מחיר הנמוך משמעותית מהחירים המקובלים בחברות השילוח האחרות הפועלות בישראל. במקרה שצריך לשלם גם מסים כגון מע"מ או מכס, חברת דואר ישראל תשלם עבור הלקוח את המסים על מנת לאפשר את שחרור החבילה למשלוח.

"תשלומים אלה של עמלת השחרור ובמידת הצורך גם מע"מ ומכס ייגבו מהלקוח בסניף הדואר הקרוב למקום מגוריו".