פאבר: בשווקים המתפתחים צריכים לשלוח לברננקי מכתב תודה

"גם העלייה שנגרמה במחירי הסחורות תורמת לכלכלות חשובות אחרות כמו ברזיל, קנדה, רוסיה ואוסטרליה"

ההחלטה האחרונה של נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, עוררה מחלוקות קשות בנוגע לנחיצותה ולתועלת שהיא תביא. שלושה מבכירי ה'פד' הביעו שלשום חששות מצעדי ההקלה הכמותית השנייה שעליה החליט הבנק המרכזי האמריקני, ואחד מהם הזהיר שרכישת אג"ח האוצר תצטרך אולי להיות מצומצמת יותר כדי למנוע סכנת אינפלציה.

דבריהם של הנגיד קווין וורש, מנהל ה'פד' בדאלאס, ריצ'רד פישר, ועמיתו מקנזס סיטי תומאס הניג ממחישים את חוסר הנחת בצמרת הבנק המרכזי מן ההחלטה לרכוש אג"ח אוצר בעוד 600 מיליארד דולר עד יוני 2011. ההחלטה מיום ד' שעבר הציתה ויכוח פומבי חריג בין בכירי ה'פד' ועוררה את כעסן של מדינות רבות, כמו סין וגרמניה, שטוענות שארה"ב מחלישה בכוונה תחילה את המטבע שלה.

גורו השווקים מארק פאבר, טוען, בראיון ברשת CNBC, כי הצעד של הפדרל ריזרב יעזור לכלכלות של מדינות מתפתחות רבות. "המדיניות המוניטארית של ארה"ב עזרה לאסיה, בעיקר לסין, מכיוון שהיא תרמה לעלייה בתפוקת התעשייה, שיפור בתעסוקה, עלייה ברמות השכר, צריכה מקומית וגם לגידול בביקושים לחומרי גלם וסחורות".

"גם העלייה שנגרמה במחירי הסחורות תורמת לכלכלות חשובות אחרות כמו ברזיל, קנדה, רוסיה ואוסטרליה. כולם צריכים לשלוח מכתבי תודה לברננקי", אומר פאבר.

אבל, הוא מוסיף, בהמשך הדרך יגיעו הצרות. "ברננקי שופך טריליוני דולרים אולם הוא לא יודע לאן הכסף יזרום. זה יוצר בועות שיתפוצצו בהמשך הדרך".