לינדנשטראוס מתנגד להקמת גוף ביקורת על הפרקליטות

מבקר המדינה: "בישראל קיימת כיום ביקורת על הפרקליטות והיועמ"ש, המתבצעת ע"י מבקר המדינה עפ"י חוק יסוד מבקר המדינה. לפיכך אין כל צורך בהקמת גוף ביקורת נוסף"

מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, מתנגד להקמת גוף ביקורת על הפרקליטות. במכתב שהפיץ המבקר בימים האחרונים למשרד המשפטים, לפרקליטות ולוועדה לביקורת המדינה בכנסת, טוען לינדנשטראוס כי "בישראל קיימת כיום ביקורת על הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. היא מתבצעת על-ידי מבקר המדינה על-פי חוק יסוד מבקר המדינה. לפיכך אין כל צורך בהקמת גוף ביקורת נוסף".

עם זאת, לינדנשטראוס מסר כי אין לו כל התנגדות שתוקם "נציבות תלונות ציבור במשרד המשפטים, כפי שקיים גם במשרדי ממשלה אחרים, שתטפל בתלונות האזרחים לגבי היועץ המשפטי לממשלה וצוותו ולגבי פרקליט המדינה וצוותו. גוף מעין זה קיים בחלק נכבד ממשרדי הממשלה ובמוסדות אחרים".

גם פרקליט המדינה, משה לדור, אמר הבוקר (ד') במהלך דיון בוועדת החוקה בכנסת כי לדור מתנגד להקמת גוף ביקורת על הפרקליטות, בעוד שהוא עצמו - לדור - תומך בהקמתו.

לשכת מבקר המדינה אישרה כי מכתב שכזה אכן נשלח בימים האחרונים, והוא אכן התקבל בוועדה לביקורת המדינה בכנסת ובלשכות פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ושר המשפטים.

היועמ"ש יהודה וינשטיין מקיים בימים אלה דיונים אחרונים באשר למתכונת הגוף החדש שיוקם, שיהיה ככל הנראה מקביל לנציבות תלונות הציבור על שופטים.

באחרונה אמר וינשטיין פומבית כי הקמתו של גוף ביקורת על הפרקליטות תסייע להגברת אמון הציבור במוסדות התביעה, וכי המשימה שעומדת כעת בפניו היא לקבוע את תחומי סמכויותיו של הגוף החדש, ולוודא כי לא נוצרת חפיפה בינו לבין גופי ביקורת קיימים, כגון מבקר המדינה ונציבות שירות המדינה.