אובמה לקראת ה-G20: "ההתאוששות הגלובלית תלויה בארה"ב"

לקראת פתיחת כינוס ה-G20 בסיאול ביום חמישי, נשיא ארה"ב קורא למנהיגים לעבוד ביחד כדי לחזק את הליך ההתאוששות הגלובלית, לשקם את המערכת הפיננסית ולדאוג ליציבות השווקים בעולם

לקראת פתיחתו של כינוס ה-G20 ביום חמישי, בו ייפגשו מנהיגים מ-20 המדינות המתועשות הגדולות בעולם בסיאול שבקוריאה, נשיא ארה"ב ברק אובמה קורא למנהיגים לעבוד ביחד על מנת לחזק את הליך ההתאוששות של הכלכלה הגלובלית, להמשיך ולשקם את המערכת הפיננסית ולדאוג ליציבות של השווקים בעולם.

"ארה"ב תעשה את שלה כדי לחזק את הצמיחה העולמית, לצמצם חוסר איזונים כלכליים ולהרגיע את השווקים הרגישים, כתב אובמה במכתב למנהיגי ה-G20. "אנחנו מכוונים להתאוששות ברת קיימא שתיצור משרות חדשות, שיביאו לעלייה בהכנסה הממוצעת וכך גם לצריכה פרטית חזקה ויציבה יותר", הוסיף נשיא ארה"ב.

אובמה מציין במכתבו את חוזקו של הדולר שלדבריו נשען על נתוני מאקרו חזקים בארה"ב. נזכיר, כי בכינוס הקודם של ה-G20 בחודש שעבר מלחמת המטבעות היתה במרכז העניינים ונציגי המדינות המתועשות התחייבו שלא לפעול להחלשת המטבעות המקומיים שלהן כדי להשיג יתרון תחרותי בעולם.

נשיא ארה"ב הצהיר כי הוא מחוייב לגיבוש מהלך פיסקלי שאפתני, בשיתוף עם שאר מדינות ה-G20, שיביא לשליטה בגירעונות הממשלתיים התופחים. "הצמיחה וההתאוששות הגלובלית תלויה בארה"ב, אף מדינה לא יכולה להשיג את היעד הזה בכוחות עצמה", אמר נשיא ארה"ב, והוסיף כי "כמו שאנחנו יכולים להשתנות לשם כך - גם שאר המדינות יכולות וצריכות לבצע שינויים מרחיקי לכת. אם וכאשר כל מדינה תעשה את החלק שלה - כולנו נהנה מצמיחה ברת קיימא".

לסיכום, אובמה כתב למנהיגי ה-G20 כי "בפנינו אג'נדה שאפתנית ומאתגרת אבל הנסיבות דורשות פעולה משותפת ומרחיקת לכת - לא פחות. על כל המדינות לשתף פעולה כדי להשיג את המטרה הזו, וסיאול היא הבמה הטובה ביותר לכך".