צפו בתמונות: ניתוח שכונת "קרית חתני פרס נובל" בראשל"צ

השכונה היתה ה"בייבי" של ראש העירייה הקודם מאיר ניצן ■ ניצן סייע לבניית התדמית היוקרתית של המקום לא רק בתמיכה בהקמת תשתיות מואצת, אלא גם בעצם בחירת הנושא ושמות הרחובות

קריית חתני פרס נובל במערב ראשון לציון כוללת בניינים בגובה של עד 5 קומות במקביל לקוטג'ים חד-משפחתיים ודו-משפחתיים. מדובר בשכונת יוקרה שמציעה לתושביה תשתיות מפותחות: גני ילדים, מרכז מסחרי, בית כנסת, בית ספר, פארק ומתקני ספורט.

המיקום סמוך למכללה למינהל, מה שהביא לשכונה לא מעט אנשי סגל שתרמו לא מעט לתדמית האליטיסטית של קריית חתני פרס נובל. השכונה היתה ה"בייבי" של ראש העירייה הקודם של ראשון לציון, מאיר ניצן. ניצן סייע לבניית התדמית היוקרתית של המקום לא רק בתמיכה בהקמת תשתיות מואצת, אלא גם בעצם בחירת הנושא ושמות הרחובות.

כל הרחובות בקריית חתני פרס נובל קשורים לפרס. חלק מהם מוקדשים לתחומים שבהם מחולקים הפרסים: מעגל השלום ומשעול הספרות, והעיקר, רחובות על שמם של חתני הפרס, מהנרי קיסינג'ר ועד יצחק בשביס-זינגר. ניצן גם היה פורץ דרך, בכך שלא היסס לתת לרחובות שמות של חתני הפרס החיים: שמעון פרס, אלי ויזל ואהרון קלוג (חתן פרס נובל בכימיה).

היזמים, דנקנר השקעות ואמריקה-ישראל, ניצלו היטב את הרצון של הרוכשי לגור ברחוב עם שם כמו שמעון פרס, והם הצליחו לשווק את כל הדירות בפרויקט בתוך 6 שנים, למרות שאלה היו 2004-1998, תקופה קשה לענף הנדל"ן.

* מקור הנתונים: מאגר הנדל"ן של רשות המסים

קרית חתני פרס נובל ראשון לציון
 קרית חתני פרס נובל ראשון לציון