שוב, טון שלילי מאנקרה: הבנייה בהתנחלויות פוגעת בשלום

באנקרה מגנים בחריפות את ההחלטה הישראלית לשוב לבנות במזרח ירושלים ■ "הניסיונות לשנות את המבנה הדמוגרפי והזהות התרבותית של ירושלים מעוררים דאגה"

כשברקע נמשכים המגעים בין ישראל לארצות הברית במטרה לשוב לשולחן המשא ומתן עם הפלסטינים, מודיעה טורקיה כי היא מגנה בחריפות את המשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות.

דובר משרד החוץ הטורקי הודיע בסוף השבוע כי ההחלטה לבנות 1,300 יחידות דיור במזרח ירושלים "פוגעות בשיחות השלום".

"הניסיונות לשנות את המבנה הדמוגרפי והזהות התרבותית של ירושלים מעוררים דאגה", הודיע דובר משרד החוץ סלצ'וק אונאל. "טורקיה מצפה שישראל תקפיא את הבנייה בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, ותפסיק לדבר על מהלכים חד-צדדיים שישפיעו בצורה שלילית על המשא ומתן עם הפלסטינים".

"טורקיה מגנה בחריפות את הבנייה היהודית במזרח ירושלים, שנעשית חרף קריאות הקהילה הבינלאומית להפסיק את ההתנחלויות הבלתי-חוקיות", הוסיף אונאל.

השביעייה תתכנס לדון בתוצאות הפגישה עם קלינטון

במוצאי השבת צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את שרי השביעייה ולעדכן אותם בתוצאות פגישותיו שלשום עם מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון. השניים נועדו ממושכות בנושא המכשולים העומדים בפני חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ועל פי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים מתחה קלינטון ביקורת על מדיניות הממשלה, וטענה כי "הבנייה במזרח ירושלים לא מועילה לתהליך השלום".

ראש הממשלה נתניהו מצדו, אמר בתום פגישתו עם קלינטון כי האווירה בפגישה הייתה חיובית, וכי היא עסקה ב"דרכים באמצעותן ניתן יהיה לנוע לקראת הבנה על הסכם עם הפלסטינים, שיתבסס על ביטחון". בפמליית ראש הממשלה אמרו בתום הביקור כי במהלך הפגישה עם קלינטון הובהרו הצרכים הביטחוניים של ישראל, גם במהלך שיחות שלום".