הימין העביר את דביר: הפרזנטור של בנק מזרחי-טפחות חזר בו מדבריו

ארגון "ישראל שלי" קרא לתומכי הימין לסגור את חשבונותיהם בבנק בעקבות הצהרתו של דביר בנדק כי שרת החינוך היא "חשוכה ולא מעורבת" ■ בנדק הבהיר: "אופיע בכל מקום"

תחת הכותרת "להעיף את דביר" פרסם אמש (שבת) ארגון "ישראל שלי" בדף הפייסבוק שלו הודעה הקוראת לבנק מזרחי טפחות לפטר את השחקן דביר בנדק, אשר מפרסם את הבנק בקמפיין הידוע "להעביר את דביר".

הארגון החליט לקרוא לפיטוריו של בנדק בעקבות דבריו נגד שרת התרבות והספורט לימור לבנת שמתחה ביקורת על האמנים שהביעו התנגדות להופיע בהיכל התרבות באריאל. בסוף השבוע נערך בתל אביב כנס חירום של ראשי היוצרים, במסגרתו אמר בנדק כי לבנת היא "שרת תרבות חשוכה ולא מעורבת".

חלק מחברי הארגון הגדילו לעשות ופרסמו את מספר הטלפון הפרטי של מנכ"ל הבנק, אלי יונס.

בעמוד הפייסבוק של מזרחי טפחות נכתבו אמש עשרות פניות להנהלה בבקשה לפטר את בנק מתפקיד הפרזנטור של הבנק. מספר כותבים אף פנו אישית ליונס וכתבו: "אלי יונס, יש ביהודה ושומרון המון לקוחות שלך!!! אל תפגע בהם".

המחאות בעמוד גברו והלכו במשך הבוקר, היום - רבים מהמגיבים בשמם מצהירים שיסגרו את חשבונם, ואחרים מצהירים כי כבר עברו לבנקים מתחרים.

בנדק הגיב ואמר כי "דביר בנדק השחקן לא מחרים אף אחד. מעולם לא החרמתי אף אחד. לא הייתי שותף ל'מכתב אריאל' ולא חתמתי עליו. אני מתכוון להופיע באריאל ויש לי חברים טובים שגרים מעבר לקו הירוק. יחד עם זאת, דיברתי בכנס ביום ו' כיו"ר ארגון השחקנים בישראל. אנחנו חושבים שהדרך של לתת מכה בראש על מנת להשתיק אנשים שפועלים על פי צו מצפונם מזכירה מקומות שגרמו לאנשים שלא להשתמש במצפון שלהם".

בנדק הבהיר: "אופיע באריאל"; המחרימים התרצו

מאוחר יותר, בראיון מיוחד לגלי צה"ל על רקע הסערה, הרחיק בנדק וטען בגלוי כי יופיע באריאל תוך שהוא מכחיש בפומבי את תמיכתו בחרם האמנים, כמה ימים בלבד לאחר שגיבה אותם באירוע האמור: "אני נגד החרם על אריאל, הופעתי בעבר ואמשיך להופיע גם בעתיד באריאל ובשאר הישובים היהודיים ביהודה ושומרון על האמנים המחרימים הוא אומר: אם האנשים האלו לא רוצים להיות אורחים באריאל, ההפסד כולו שלהם כי לא יפגשו את האוכלוסייה הנהדרת שגרה שם", דברי בנדק.

בארגון "ישראל שלי" התרצו למשמע הדברים וקראו בצהרים לחברים להפסיק את פעילויות המחאה כנגד הבנק. תחת הכותרת "מודה ועוזב - ירוחם" קראו בארגון לפעילים לא לבטל את חשבונותיהם בבנק וכתבו בפניה אישית לדביר בנדק עצמו: "תודה על תמיכתך - נשמח לארח אותך ביהודה ושומרון".