מחלה ושמה פוטבול

מתוך אוכלוסייה שנאמדת ב-310 מיליון תושבים, יותר מ-175 מיליון צופים בארה"ב צפו העונה ב-NFL בטלוויזיה, הנתונים הגבוהים אי פעם לשלב זה של העונה

מתוך אוכלוסייה שנאמדת ב-310 מיליון תושבים, יותר מ-175 מיליון צופים בארה"ב צפו העונה ב-NFL בטלוויזיה. מדובר בנתונים הגבוהים אי פעם לשלב זה של העונה (אחרי 9 מחזורים), יותר מהשיא שנרשם בעונה שעברה ועמד על 170 מיליון צופים.

משחק ממוצע העונה מושך 18.3 מיליון צופים, יותר מפי שניים משידור פריים-טיים ממוצע בארבע הרשתות הגדולות בארה"ב העונה (8.6 מיליון צופים). עד כמה הפוטבול השתלט על טבלאות הצפייה אפשר לראות מכמות השידורים שנכנסו לרשימת השידורים הנצפים ביותר השנה: מתוך 15 השידורים הנצפים ביותר מאז שנפתחה הליגה ב-9 בספטמבר, 14 הם משחקי NFL (כולל כל 14 התוכניות הכי נצפות), לעומת שישה משחקים ברשימת ה-15 בשלב המקביל של העונה שעברה, ואפס שידורים בעונת 2005.

עם זאת, נתוני הצפייה בטלוויזיה באים על חשבון כמות הצופים באצטדיונים. אחרי שלוש עונות ברציפות שבהן נרשמה ירידה בכמות הקהל, גם העונה נרשמת מגמה שלילית קלה. המשמעות של ירידת כמות הצופים היא יותר ויותר משחקים שהליגה נאלצת "להחשיך" עבור הקהל הביתי. נכון לסוף השבוע, הוחשכו העונה 13 משחקים לצפייה בעיר בה התקיים המשחק, מאחר שעל פי חוקי הליגה משחק אליו לא נמכרו כל הכרטיסים נסגר לצפייה עבור הקהל הביתי. בעונה וחצי האחרונות הוחשכו לצפייה 35 משחקים, בעוד שהממוצע בשתי העונות שלפני כן (2007 ו-2008) עמד על 9.5 החשכות לעונה.

אגב, תושבי אוקלנד זכו בסוף השבוע לשידור ראשון אחרי למעלה משנתיים: אחרי 11 משחקי בית רצופים שבהם הקבוצה "הוחשכה" בשל קשיים למלא את האצטדיון, שודר המשחק הביתי מול קנזס סיטי צ'יפס.