ביהמ"ש: יובל רן ישיב 2.3 מיליון שקל לקופת הפירוק של קווי אשראי

זאת בצירוף הצמדה וריבית משנת 1997 ■ עם זאת, נדחתה תביעת מפרקי קווי אשראי נגד המפרקים ונגד רוה"ח מיכה רבאל ונדב פלטי ומשרדי רוה"ח אלמגור ושות' ושלמה זיו ושות'

2.3 מיליון שקל בצירוף הצמדה וריבית משנת 1997 - זה הסכום שיצטרך יובל רן, מי שהיה המנהל של חברת קווי אשראי, להשיב לקופת הפירוק של החברה - כך קבעה אתמול (א') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, רות רונן.

בנוסף, השופטת קבעה כי נתן שוורץ, שהיה גם הוא מנהל של קווי אשראי, ישלם את מלוא סכום התביעה בצירוף הוצאות המפרקים ושכר-טרחתם בסכום של 80 אלף שקל, בשל העובדה שמעולם לא התגונן מפני התביעה.

עם זאת, בית המשפט דחה את תביעת מפרקי קווי אשראי נגד המפרקים, פושטי-הרגל, נתן טורנר ואברהם גולדרייך, בשל מצבם. כמו כן נדחו התביעות נגד הדירקטור דוד דוד, רואי החשבון מיכה רבאל ונדב פלטי ומשרדי רואי החשבון אלמגור ושות' ושלמה זיו ושות', לאחר שדחה את הטענות כי הם התרשלו בעבודתם.

בתביעה נגד רן ושוורץ נטען כי הם התחייבו לתת שירותי ניהול לקווי אשראי למשך 7 שנים, אך הם הפרו את ההתחייבות, ולכן עליהם לשלם לקופת הפירוק פיצוי בסך 4 מיליון דולר, עליו הוסכם.

רונן קיבלה את התביעה נגד רן בחלקה, בנימוק שהוא העניק שירותי ניהול, עד עזיבתו את הארץ ב-1997. "על רן להשיב לקופת החברה את החלק היחסי בתשלום שקיבל בגין התקופה שבה לא ניתנו שרותי ניהול, כלומר, בגין תקופה של 3 שנים. על-פי ההודעה המתוקנת למחזיקי מניות החברה מ-1994, הוקצו לרן 273,783 מניות, לפי מחיר מניה של 1.959 שקל. לפיכך, עליו להשיב לחברה 2,299,502 שקל", פסקה השופטת.

רן נמלט מהארץ ביולי 1997 כשהוא מותיר אחריו חובות ענק, ומאז הוא חי בארה"ב ועוסק ככל הידוע במכירת תמונות עבור קובי מימון, מי שהיה יריבו המושבע ובהמשך הפך לשותפו. לאחרונה התנצח רן עם מימון, ככל הנראה בעקבות תגלית הגז "תמר", שהוסיפה מיליארדים לשווי עסקיו של מימון, בהם היה רן שותף בעבר.

קווי אשראי התפרקה ברעש גדול זמן קצר לאחר מכן, אבל רק בספטמבר 2004 הגישו מפרקי החברה תביעה בסך 500 מיליון שקל נגד 19 גופים ומנהלים בקבוצה. בתביעה נטען כי בעלי השליטה והדירקטורים, יובל רן, קובי מימון וחיים צוף, גרמו לאובדן הכספים שגייסה החברה בתחילת שנות ה-90.

כמו כן, נתבעו משרדי רואי חשבון שערכו חוות-דעת לקווי אשראי, בטענה כי ההערכות החשבונאיות שערכו לחברה בנוגע לרכישת חברת קאמ שעסקה במימון היו רשלניות.

עוד טענו המפרקים כי במסגרת ההסכמים התחייבו רן ושוורץ לתת שירותי ניהול לחברה, ובשל הפרת ההסכם חייב בית המשפט לקבוע לחברה את הפיצוי המוסכם מראש בסך 4 מיליון שקל.