הפרקליטות: השב"ס מוכן להכניס עוד אסיר לתאו של יגאל עמיר

בדיון בבית המשפט העליון ציינה הפרקליטות כי המדינה מוכנה לנסות לצרף לעמיר שותף לתאו ולעבור לכליאה במסגרת "הפרדה זוגית", אלא שעמיר עצמו מתנגד לכך

שירות בתי הסוהר מוכן להכניס אסיר נוסף לתאו של יגאל עמיר, המרצה עונש של מאסר עולם בשל רצח ראש הממשלה יצחק רבין - כך הצהיר נציג הפרקליטות הבוקר (ב') בבית המשפט העליון, במהלך דיון בעתירתו של עמיר הדורש לבטל את הבידוד שבו הוא מרצה את מאסרו זה כ-15 שנה.

לדברי הפרקליטות, המדינה מוכנה לנסות לצרף לעמיר שותף לתאו ולעבור לכליאה במסגרת "הפרדה זוגית", אלא שעמיר עצמו מתנגד לכך.

"עמדתו המקצועית של השב"כ ושל גורמי המקצוע היא שלא ניתן לאפשר את היציאה מהבידוד", אמר עו"ד אורי קידר מהפרקליטות. "נשמעה הצהרה כי עמיר איננו מעוניין בהפרדה זוגית, ואת זה אנחנו היינו מוכנים לבחון. החשש שלנו מגובה במידע סודי, מאחר שעמיר הפר תנאים שהוטלו עליו בעבר. אם תהיה הסכמה של עמיר להפרדה זוגית, זה ייבחן באופן קונקרטי. יש הסכמה עקרונית לבחינת הנושא".

עמיר עצמו אמר לשופטים מרים נאור, אסתר חיות וניל הנדל: "אין לי שום כוונה להפיץ משנה. אני לא יודע על מה הם מדברים. אני מוכן להתחייב שכשיוציאו אותי מהפרדה, לא תהיה שום הסתה. אם יחששו שאני פוגע בביטחון המדינה, יחזירו אותי לבידוד".

את התנגדותו להפרדה זוגית נימק עמיר בכך ש"הפרדה זוגית, מניסיון מאסירים שלידי, זה יותר גרוע מהפרדה רגילה, במיוחד אם אתה דתי. זה לא מפחית שום דבר מבידוד. תחשבו על סיטואציה שסוגרים אותך עם בן אדם נוסף שבועות או חודשים, אי-אפשר לעמוד בזה. מבחינתי זה יותר גרוע מלהישאר בבידוד".

רעייתו של עמיר, לריסה טרימבובלר, אמרה לפני הדיון כי בעלה "מוחזק בתנאים שמוגדרים בכל העולם כעינוי. לפי החוק אסור להחזיק אדם בבידוד יותר מחצי שנה, ובמקרה שלו זה כבר 15 שנה, שזה מקרה חסר תקדים. יש לו תנאים מאוד קשים בבידוד". (רע"ב 8426/09).