אנטי-ציוני? סורוס הגדיל החזקותיו בטבע ברבעון השלישי

סורוס הגדיל גם את החזקותיו ענקית הדשנים מונסנטו ■ המסמכים מראים שגם סורוס מתחיל להתעניין יותר בענף הנפט והגז ■ המליארדר מאמין פחות בזהב?

על רקע הביקורת ההולכת והגוברת בקרב הקהילה היהודית על המיליארדר ג'ורג' סורוס ועמדותיו כנגד ישראל והציונות, בוחר איש העסקים דווקא לחזק את השקעתו בישראל, בעיקר דרך ענקית התרופות הגנרית טבע , כך חושפים המסמכים שהוגשו לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC) אודות החזקות של הקרנות של סורוס בסיום הרבעון השלישי.

המסמכים עוד חושפים כי סורוס הגדיל ברבעון השלישי החזקותיו ענקית הדשנים מונסנטו , חברת הביוטק Dendreon ביוטק (סימול: DNDN) וחברת התקשורת CenturyLink (סימול: CTL).

כנראה שגם סורוס מתחיל להתעניין יותר בענף הנפט והגז, כאשר המסמכים מראים כי הוא הגדיל החזקותיו בחברת האנרגיה InterOil Corporation (סימול: IOC),חברת הנפט והגז Exploration & Production (סימול: PXP) וחברת הקידוח Weatherford International .

מנגד, סורוס צמצם בכ-10% ההימור המסיבי שלו על הזהב דרך תעודות הסל SPDR Gold Trust , אך היא נשארת בראש רשימת ההשקעות של סורוס לתוך הרבעון הרביעי. בנוסף, סורוס מכר חלק זעיר שלה קינרוס גולד (סימול: KGC), ופתח פוזיציה חדשה ב-iShares COMEX Gold Trust .