הצעת חוק: מלצרים יקבלו שכר מינימום - בנוסף לטיפים

לפי ההצעה של ח"כ מאיר שטרית, בעל מסעדה יהיה מחויב לשלם למלצרים משכורת מינימום, וזאת בלי קשר לכמות התשר ■ "מדובר בעובדים שקל למעסיקים לנצל ולרמוס"

ח"כ מאיר שטרית (קדימה) יוצא להגנת המלצרים: שטרית הגיש הבוקר (ד') הצעת חוק שתחייב את בעלי המסעדות לשלם למלצרים משכורת מינימום, בנוסף לטיפים אותם הם מקבלים מהלקוחות במהלך המשמרת.

כיום המעסיק לוקח את הטיפים שמקבלים העובדים, מצהיר עליהם, מנקה מע"מ מהטיפים ומשלם ביטוח לאומי ומס בריאות. המעסיקים לא משלמים למלצרים מכיסם הפרטי, ולמעשה מי שמשלם את המשכורת של המלצרים בישראל הם הצרכנים שמשאירים להם תשר.

לדברי שטרית, "השארת התשר אמורה להיות תשלום נוסף שהצרכן בוחר לשלם כאות למחווה על השירות הטוב שקיבל מהמלצר - אך נוצר מצב שבו המעסיקים מנצלים זאת ונמנעים מלשלם משכורת למלצרים".

עוד הוסיף שטרית: "שכר המינימום בישראל נמוך גם כך, וברוב עבודות המלצרות עובדים צעירים לפני או אחרי צבא. אלה עובדים שקל למעסיקים לנצל ולרמוס".

על-פי הצעת החוק, מוצע כי בעל מסעדה יהיה מחויב לשלם למלצרים משכורת מינימום על-פי חוק, וזאת בלי קשר לכמות התשר. את התשר יחלק המעסיק לעובדים בנוסף לתשלום משכורת המינימום, כאשר התשר מיועד אך ורק לעובדים ואינו אמור להיכנס לכיסו של המעסיק.