אייפקס: "ורמוס המתין עם העתירה עד שקיבל את הכסף"

אייפקס לבג"ץ בתגובה לעתירת ורמוס: מנכ"ל פסגות ידע כבר ביוני על הכוונה להחליפו ■ "ההחלטה להחליף את ורמוס היא החלטה עסקית מצערת אך מחויבת המציאות"

רועי ורמוס ידע על המגעים של אייפקס עם הפרקליטות ועודכן בכוונה להחליפו. ורמוס ידע לאורך המשא-ומתן עם הפרקליטות מה מתרחש, הציע כבר בחודש יוני מחליפים במקומו, ואף נתן לאייפקס שמות של מועמדים והמלצות עליהם. ורמוס חיכה עד שיעברו לרשותו עשרות מיליוני שקלים שהיה מקבל בשל השלמת העסקה, ורק אז עתר כנגדה - כך טוענת קרן אייפקס בתשובתה לבג"ץ, בעקבות עתירה שהגיש מנכ"ל פסגות רועי ורמוס בשל ההסדר בין אייפקס לפרקליטות, במסגרתו הוא הודח מתפקידו ואמור לסיים עד סוף השנה.

לטענת באי-כוחה של אייפקס, עורכי הדין אילנית לנדסמן יוגב ואודי סול משרד הרצוג פוקס נאמן, "ורמוס ידע היטב על הכוונה לסיים את העסקתו. נמסרו לורמוס עדכונים שוטפים לגבי תוכנו של ההסדר ומשמעותו לגביו, כולל במסרונים אישים מתוך חדרי המשא-ומתן שנשלחו אליו על-ידי זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס. הדברים לא נודעו לו בראשונה עם היוודע ההסדר, בוודאי לא בהפתעה, כך שטענת ורמוס בעתירתו לבג"ץ כאילו למד בראשונה על ההסדר מהדיווח ב-31 אוקטובר - אינה נכונה".

אייפקס הגישה היום (ד') את תשובתה לעתירת ורמוס. פרקליטות המדינה ורשות ניירות ערך, שהיו אמורות אף הן להעביר את התייחסותן לעתירה, קיבלו דחייה ליום א' הקרוב בשל שביתת הפרקליטים בשירות המדינה.

ורמוס המתין עד שיקבל את הכסף

הטיעון המשפטי של אייפקס לדחיית עתירת ורמוס כנגד הדחתו היא כי מדובר ביחסי עבודה בין גוף לבין מועסק בו. אייפקס בניהולה של זהבית כהן טוענת כי ההחלטה לפעול להפסקת כהונתו של ורמוס לא נכפתה על אייפקס, אלא מדובר ב"החלטה עסקית עצמאית, אמנם מצערת אך מחויבת המציאות לנוכח נסיבות העניין, שנועדה להבטיח את טובתה של פסגות כגוף עסקי. ההחלטה לא נכפתה על אייפקס, אלא זו החלטה עסקית מושכלת, תולדה של הנסיבות שנוצרו עקב החקירה הפלילית נגד ורמוס" טוענת אייפקס.

אייפקס אף מונה 3 סיבות מדוע לא היתה ברירה אלא להדיח את ורמוס (ראו בהמשך).

עוד מספרת אייפקס כי רשות ניירות ערך בניהולו של זוהר גושן הודיעה לה בישיבה שנערכה ב-12 ספטמבר כי יש בממצאי החקירה בכדי להצדיק הגשת כתב אישום כנגד ורמוס, וכי גם אם לא יוגש כתב אישום - בכוונת הרשות לפעול על מנת להדיח את ורמוס מתפקידו באופן מינהלי.

אייפקס טוענת כי המידע שנמסר לה על-ידי הרשות לגבי החקירה היה "שונה בתכלית וחמור בהרבה" מהמידע שהעבירה לה קרן יורק, וכי נציגי יורק אסרו על הרשות לעדכן את אייפקס בתמונת המצב האמיתית, בפרטי המגעים ובתוכנם.

אייפקס מאשימה את ורמוס ב"שיהוי" כלומר עיכוב הבעת התנגדותו עד לאחר השלמת העסקה כדי שיוכל לקבל את "עשרות מיליוני השקלים" (43 מיליון שקל - ע.פ) המגיעים לו.

"כפועל יוצא מהשלמת העסקה קיבל ורמוס עשרות מיליוני שקלים, ורק אחרי שקיבל את הכסף מצא לנכון להשיג על ההסדר, אף כשכאמור היה מודע למגעים לגיבושו ולתוכנו הרבה לפני כן", טוענת אייפקס.

זהבית ורועי מסתמסים

בתשובתה מתארת אייפקס כי כבר ביוני ניהלה פסגות מגעים להסדר טיעון עם הפרקליטות. יצוין כי בפסגות הכחישו נמרצות בזמנו קיום מגעים כאלה. לפי המתואר, ורמוס היה מודע למגעים, ו"כבר באותו שלב נמסר לאייפקס - הן על-ידי נציגי פסגות והן על-ידי ורמוס עצמו - כי ברור להם שהסדר עם הרשויות, אם יושג, יהיה כרוך בסיום כהונתו של ורמוס".

אייפקס חושפת כי לדברי רשות ניירות ערך, בשל החשדות כנגד ורמוס "יכול שיינקטו הליכים מינהלים שיובילו לשלילת הרישיונות הרגולטוריים של פסגות קרנות נאמנות ופסגות ניהול תיקים", כך שגופים אלה לא יוכלו להמשיך ולפעול.

לטענת אייפקס, ורמוס עצמו "מסר לנציגי הרוכשת כי הוא נכון לפרוש מתפקידו במסגרת הסדר לאי-העמדתו לדין פלילי, ואף הציע מועמדים אפשריים להחליפו כמנכ"ל הקבוצה".

גורמים באייפקס אף טענו כי ורמוס המליץ על המועמדים ונתן לגביהם חוות-דעת.

עוד מתברר כי בין זהבית כהן לרועי ורמוס התקיימו חילופי מסרונים (SMS) תכופים. מתגובת אייפקס נמצא כי בין 19 ל-28 באוקטובר, קרי בין ההודעה על ביטול הסכם הרכישה לבין ההסכמה עם פרקליטות המדינה על ההסדר, עדכנה כהן את ורמוס אישית בדבר המגעים לקראת ההסדר, לרבות העובדה שהסדר כזה יכלול את התחייבותה להפסיק את כהונתו.

כבר ביום 28 באוקטובר בלילה שלחה כהן לורמוס SMS, ובו ציינה כי ברצונה לעדכן אותו וביקשה לשוחח עימו. השיחה התקיימה בבוקר למחרת, וכהן עדכנה את ורמוס לגבי פרטי ההסדר, לרבות התחייבותה כי יעזוב עד סוף השנה.

מדוע ורמוס היה חייב ללכת?

באייפקס מודים כי הישארותו של ורמוס בתפקיד היתה תנאי מתלה שהם דרשו בזמן הרכישה, אך מסבירים כי המשך כהונתו היה מותנה בהיותו של ורמוס יכול לשמש כמנכ"ל, ובלשון החוזה: Ready Willing and Able, למלא את התפקיד.

"אלא שלאור השתלשלות העניינים", נטען, "התחוור לאייפקס כי אין ספק שורמוס לא יעמוד בתנאי זה ולא יהיה מסוגל (ABLE) לכהן בתפקיד".

כאן מונה אייפקס 3 סיבות לאי-כשירותו של ורמוס:

(1) ורמוס היה ידוע כ"פנים" של פסגות והאיש שמזוהה איתה, לנוכח החקירה נפגעו המוניטין ללא רבב שלו, ונפגעה יכולתו לייצג את פסגות כלפי פנים או כלפי חוץ.

(2) נוצרה האפשרות שיוגש כנגד ורמוס כתב אישום, שהגשתו היתה מונעת ממנו מיניה וביה לשמש כמנכ"ל וכנושא משרה בקבוצה משפטית ומעשית. עוד לפני הגשת כתב האישום יצרה החקירה מגבלות על ורמוס, אשר נאלץ להקדיש זמן וכוחות נפש כדי להתמודד עם חקיקה פלילית בחשדות חמורים, קל וחומר אם וכאשר יוגש כתב אישום.

(3) פסגות נתונה לרגולציה אינטנסיבית. חלק משמעותי מתפקידו של מנכ"ל הוא יכולתו לקיים מערכת יחסים תקינה ושוטפת עם הרגולטורים, לרבות רשות ניירות ערך. יכולת זו נפגעה קשות, שלא לומר נכחדה כליל, עקב היותו נתון בחקירה פלילית.