משה נור וקבוצת דלק ינסו להנפיק את "קורנית דיגיטל"

השלישית של נור: חברת המדפסות הדיגיטליות מעוניינת להנפיק מניות בהיקף של כ-7 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 25-30 מיליון דולר ■ טיוטת התשקיף של החברה פורסמה היום

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כחודשיים, יזם שלטי החוצות והמדפסות הדיגיטליות משה נור חוזר לבורסה בת"א. לאחר שהסיבובים הקודמים הסתיימו במפח נפש ונור נפרד משתי חברות שהנפיק, פורסמה היום טיוטת התשקיף של חברת המדפסות הדיגיטליות קורנית דיגיטל. החברה מעוניינת להנפיק מניות בהיקף של כ-7 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 25-30 מיליון דולר לפני הגיוס. את הגיוס מובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, שבניהול ארז גולדשמידט.

קורנית דיגיטל הוקמה על ידי נור ב-2002. החברה עוסקת בשני תחומי פעילות - ייצור ושיווק של מדפסות לתעשיית הדפוס על ביגוד מוגמר, וייצור דיו ומוצריו למדפסות שפיתחה. החברה מצהירה כי למיטב ידיעתה, היא היחידה בשוק הפועלת בשני התחומים המשלימים הללו. כיום מועסקים בחברה 84 עובדים.

בשנת 2005 החלה קורנית דיגיטל למכור את מוצריה ברחבי העולם. הכנסותיה במחצית הראשונה של השנה עמדו על 9.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-8.1 מיליון דולר במחצית המקבילה ו-16.7 מיליון שקל ב-2009 כולה. מפילוח על פי יבשות עולה, כי 38% מהמכירות נבעו מצפון אמריקה, 35% באירופה ו-21% מאסיה-פסיפיק.

הרווח הגולמי של קורנית דיגיטל בחודשים ינואר-יוני הסתכם ב-4.3 מיליון דולר, בדומה לרווח הגולמי במחצית המקבילה. בשורה התחתונה הרוויחה החברה 1.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 0.7 מיליון שקל במחצית המקבילה. ב-2009 כולה עמד הרווח הנקי על 2.7 מיליון דולר לאחר שנתיים של הפסדים.

נור, המשמש כיו"ר החברה, ובני משפחתו מחזיקים כ-26% ממניות קורנית. בעלי מניות נוספים הם: קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה (המחזיקה 15% מהמניות); מנכ"ל החברה, עופר בן צור (10.7%); אבי שטרלינג (9.05%); האחים גבי ואבי וינשטוק המחזיקים ב-8.9% ו-2.2% מהמניות בהתאמה; וכן יהושע מאור, בעלה של מנכ"לית בנק לאומי גליה מאור, המחזיק ב-0.2% מהמניות. בעלת מניות נוספת בקורנית היא Electronics for Imaging - הנסחרת בנאסד"ק (בין בעלי מניותיה נמצאת גם קרן ההשקעות בלקרוק), המחזיקה ב-12.11%.

מטיוטת התשקיף עולה כי החברה מימנה את פעילותה על ידי מספר סבבי השקעה שהסתכמו לכ-5.4 מיליון דולר. האחרון שבהם היה הקצאת המניות לחברה הציבורית הזרה, שהשקיעה 3.5 מיליון דולר תמורת 12% מהחברה - כלומר לפי שווי של 30 מיליון דולר (אחרי הכסף). לקורנית דיגיטל אין התחייבויות לבנקים, והיא ממומנת מאשראי ספקים ואחרות בסך של 4.1 מיליון דולר. הונה העצמי מסתכם ב-5.6 מיליון דולר, והוא מממן מאזן של 9.9 מיליון דולר.

ניסיונות קודמים לא מוצלחים

כאמור, אין זו חברת הדפוס הראשונה של נור. בעקבות הסתבכות עסקיו האחרים, הוא נאלץ בעבר למכור את מניות השליטה (36%) בנור מקרופרינטרס (נור טכנולוגיות לשעבר) לקבוצת משקיעים שיוצגה על-ידי בנק ההשקעות ג'וזפטל ליון אנד רוס, אשר שימש כחתם בהנפקת החברה בנאסד"ק.

לפני כשנתיים נמכרה פעילותה של נור מקרופרינטרס לענקית המדפסות HP תמורת 118 מיליון דולר. השלד הבורסאי, שבקופתו נותרו מזומנים בהיקף של 79 מיליון דולר, נמכר ל-Ellomay Capital שבשליטת שלמה נחמה, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, קבוצת קניר (שבשליטת חמי רפאל ורן פרידריך) וזהר זיסאפל, מבעלי קבוצת רד בינת.

חברה אחרת שהנפיק נור סיימה את דרכה בדרך גרועה בהרבה: את נור פרסום חוצות, חברת שילוט החוצות, הוא הנפיק ב-1994. שלוש שנים לאחר מכן מונה לחברה מפרק והשלד הבורסאי שלה נמכר.