דיווח: סוכל פיגוע בגרמניה - מזוודת נפץ הוטמנה במטוס

התקשורת מדווחת כי בטיסת "אייר ברלין" הופעל שעון עצר במטען שהוטמן במזוודה ■ נבדק האם מדובר במטען אמיתי או ב"תרגיל" של ארגון טרור כדי לבחון האם ניתן להבריח פצצות למטוסים

רגע לפני פיגוע אווירי: אנשי הביטחון בנמל התעופה בנמיביה איתרו אמש מזוודת נפץ, רגע לפני שהועמסה על תא המטען שהיה בדרכו למינכן על גבי מטוס של חברת איירברלין. רשויות הביטחון של גרמניה מדווחות כעת כי בכך ייתכן ונמנע אסון כבד שהיה בוודאי מפיל את המטוס.

עובדי הביטחון איתרו מזוודה חשודה שעברה במכונת השיקוף בנמל התעופה בווינדהוק - בירת נמיביה - שבתוכה הסתתרו חוטים חשודים וסוללות. עם גילוי המזוודה הוחלט לדחות את הטיסה ונפתחה חקירה בניסיון לגלות מי עומד מאחורי המטען.

גורמי הביטחון הצליחו לנטרל את שעון העצר שפעל במזוודה, אך על פי הדיווחים ברשתות זרות לא היו בו חומרי נפץ. בדיקת המטען עדיין נבדקת, אך טרם ברור מי עומד מאחורי הפרשה. אחת ההערכות היא שגורמי טרור העלו את המטען למטוס כדי לבדוק את עירונתם של עובדי שדה התעופה.

"פיגוע בגרמניה - עוד החודש"

רק אתמול הזהיר שר הפנים הגרמני מפני מתקפת טרור שמאיימות על גרמניה. הראשונה בהן, לדבריו של השר תומס דה מייזרה, אמורה לצאת לפועל עוד החודש. "מהיום, תהיה נוכחות משטרתית מורגשת - אני מרגיש שזה חשוב להסביר את זה לאזרחים", אמר שר הפנים במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס.

המידע על מתקפה המתוכננת לסוף החודש, הגיעה לידי רשויות הביטחון הגרמניות מ"גורמים זרים", אמר דה מייזרה. "מאז 2010, גורמי הביטחון שמו לב לעוד ועוד סימנים שארגון הטרור אל קעידה, מתכנן התקפות בארצות הברית, באירופה כולה ובגרמניה בפרט".

אירופה כולה נמצאת בכוננות ביטחונית כבר מספר שבועות, אבל הפעם, טוען שר הפנים הגרמני, מדובר במידע קונקרטי על מתקפה מתוכננת: "אנו יודעים עכשיו יותר פרטים ורמזים על הסכנה. זו הערכה שמקובלת על כל שירותי הביטחון שטוענים כי אנחנו מתמודדים עכשיו עם מצב חדש".

בקיץ נחשפה פרשת המסגד הגרמני בהמבורג, שממנו יצאו מספר צעירים מוסלמים לקורסי השתלמות בפקיסטן, שם על פי החשד, הם קיבלו הכשרה צבאית ורעיונית. חלקם שבו לגרמניה וסוכנויות המודיעין בכל רחבי אירופה העלו את הכוננות בחודשים האחרונים.

בתוך כך, טיסת ברטיש אירוויס שהייתה בדרכה מלונדון לישראל ביצעה בצהריים נחית חירום בנמל התעופה ברסל שבבלגיה, לאחר שנורת חיווי נדלקה בתא הטייס מסיבה שעדיין אינה ברורה. מהחברה נמסר ל"גלובס" כי מטוס חלופי יצא מלונדון לבריסל במטרה לאסוף את הנוסעים ולהעבירם לתל אביב. מהחברה נמסר עוד: "לכל נוסעי טיסה 165 מלונדון-שלום ואנו עושים מאמצים להביא אותם לארץ בהקדם".