גזפרום הרוסית תרכוש 50% מחברת חיפושי גז בישראל?

פרסומים זרים: ענקית הגז הרוסית, גזפרום, עושה עלייה ותרכוש 50% מאחת מחברות חיפושי הגז המקומיות ■ הערכות: המהלך לא יביא לסיום שיחות ייבוא הגז מרוסיה

הרוסים מאמינים בגז הישראלי: חברת הגז הרוסית גזפרום מתכננת להשקיע ולקחת חלק משמעותי של כ-50% באחת מחברות הגז בישראל ולהשתתף בעסקי הקידוחים בשטחי הארץ, כך צוטט היום (ה') מנהל השקעות החוץ של קונצרן הגז הרוסי, סטניסלב טסייקנקוב, בעיתון ברוסיה.

בכוונת ענקית הגז הרוסית, שבסיסה ממוקם במוסקבה, להתחיל במחקר הדרוש ובקידוחים כבר בשנה הבאה. התאגיד לא יביא לסיום את השיחות על היבוא על גז מרוסיה לישראל - כך על-פי ממלא מקומו של ראש הממשלה הרוסי, ויקטור זובקוב.

על פי הפירסומים הזרים, ההשקעה תבוצע עוד השנה - זאת לאחר שאנשי גזפורם מבצעים בחודשים האחרונים שיחות עם גורמים שונים בשוק האנרגיה המקומי: אלכסנדר איוואנוב, איש עסקים המייצג את גזפרום ביקר בישראל לאחרונה ונפגש עם בעלי זכויות ברישיונות.

בפגישות הביע איוואנוב עניין רב במספר רישונות ובהם ששת רישיונות פלאג'יק המוחזקים כיום על-ידי איש העסקים האמריקני פרנטיס טומלינסון.

יצויין כי בין טומלינסון למשרד התשתיות מתנהלת מחלוקת משפטית סביב העסקה שבה רכש טומלינסון את מניות חברת פלאג'יק המחזיקה ברישונות.