יולי עופר במו"מ ברישיונות עליהם "ויתר" תשובה

זאת לאחר שאתמול הודיעו דלק קידוחים ודלק על השבת רישיונות למדינה במקביל לדילול אחזקותיהם ברישיונות האחרים ■ "יולי חיפושי נפט" פנתה בכתב ובע"פ לממונה על הנפט בנושא

רק אמש הודיעו השותפויות אבנר ודלק קידוחים על כך שהן מחזירות לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, יעקב מימרן, את החזקותיהן בשלושה רישיונות חיפושים בים התיכון, וכי הן בוחנות ירידה בשיעור האחזקה ברישיונות אחרים אל מתחת לרף של 25% - וכבר מי יש מי שקופץ על המציאה.

ל"גלובס" נודע כי השותפות "יולי חיפושי נפט", מקבוצת פרימיום שבשליטת יולי עופר ונמרוד רינות, פנתה בכתב ובעל-פה לממונה על ענייני הנפט, בבקשה לבחון את העברת הזכויות ברישיונות שהשיבו השותפויות המשתייכות לקבוצת דלק, לרשותה.

לאחר שרכשו בתחילת השבוע 10% ברישיונות החיפוש היבשתיים של שותפות גלוב אקספלוריישן , ביולי חיפושי נפט מעוניינים להחזיק ברישיון חיפושים ימי באחוזים משמעותיים, ורואים בהחזרת הרישיונות של דלק לממונה הזדמנות טובה למימוש אסטרטגיה זו.

אמש הודיעו השותפויות של קבוצת דלק כי בשל הגבלה של אחזקה במספר רישיונות חיפוש, היא מוותרת על זכויותיה ברישיונות "רות", הנמצאים מצפון לתגלית "דלית"; וכן על זכויותיה במובלעת "חלמיש", שמהווה חלק מרישיון צורים באזור ים המלח. בנוסף, לא תבקש דלק לחדש את הבעלות על רישיון "אוהד", שממוקם מדרום לרישיונות "לוויתן", שתוקפו פקע.

בתוך כך נזכיר כי החברה-האם של יולי חיפושי נפט, פרימיום פי.איי.אייץ, נמצאת כעת בהליך גיוס הון, לאחר שהגישה תשקיף לגיוס 23.4 מיליון שקל, בהנפקת מניות וכתבי אופציות. הנפקה זו צפויה לצאת לפועל בשבועיים הקרובים, בהתאם לתנאי השוק. מיולי חיפושי נפט סירבו להגיב לידיעה, ובקבוצת דלק הגיבו כי לא נעשתה אליהם פנייה בעניין הרישיונות.