מכבש הלחצים: תשובה, תדמור ומימון נפגשו עם שטייניץ

שטייניץ הביע השבוע נכונות להיפגש עם "יזמים" החשים עצמם נפגעים מהמסקנות ■ "גלובס" חשף שלשום כי קובי מימון, חזר ארצה לקידום המאבק במסקנות ששינסקי

שר האוצר יובל שטייניץ ומנכ"ל משרדו חיים שני נפגשו היום (ו') בצהריים עם בעל השליטה בקבוצת דלק יצחק תשובה, מנכ"ל דלק אנרגיה גדעון תדמור ובעל השליטה בישראמקו קובי מימון.

בהודעה שפרסם דובר משרד האוצר נאמר כי הפגישה התמקדה בנושא מימון פיתוח מאגרי הגז והנפט של ישראל, או במילים אחרות במסקנות הביניים של דו"ח ששינסקי.

שטייניץ הביע השבוע נכונות להיפגש עם "יזמים" החשים עצמם נפגעים מהמסקנות. במהלך נאום שנשא בכנס רשות החברות אמר שר האוצר כי נפגש אישית עם יזמים לפני תחילת עבודתה של וועדת ששינסקי, במהלכה וכי ישמח להפגש גם כעת לאחר שהגישה את מסקנות הביניים של עבודתה.

"גלובס" חשף שלשום כי מימון חזר לאחרונה לישראל על מנת לקדם בעצמו את המאבק לשינוי המסקנות המחילות מיסוי מיוחד בגבוה עד 60% על מאגר "תמר".

בפגישותיו עם דרגים ממשלתיים בכירים אמר אמר מימון כי דו"ח הוועדה עלול להוביל את השותפות ב"תמר" להפסיד לספקית הגז המצרי חברת EMG את עסקת הענק לאספקת גז טבעי לחברה לישראל, עיסקה שהיקפה נאמד בכ-8 מיליארד דולר.