על הכוונת של גזפרום: רכישת 50% מרישיון של רציו

בדיווח של העיתון "KOMMERSANT" ישנה רמיזה לכך שמדובר ברישיון "גל", הממוקם סמוך ל"לוויתן"

חברת הגז הרוסית גזפרום שוקלת לרכוש נתח של 50% מאחד הרישיונות של רציו . כך מדווחת התקשורת ברוסיה. לפי דיווח בעיתון "KOMMERSANT" היוצא לאור במוסקבה, גזפרום מתכננת לרכוש את הנתח עד סוף השנה.

"גזפרום מנסה מזה זמן רב להיכנס לשוק הישראלי ונראה כי כעת זה קורה", נכתב בדיווח. "גזפרום תרכוש נתח של 50% עד סוף השנה מאחד הרישיונות של רציו".

בדיווח לא מוזכר שם הרישיון, אז ישנה רמיזה כי מדובר ברישיון "גל" שכן בדיווח נכתב כי "לא מדובר במאגר גדול אלא בכמות מוערכת ב-100 מיליארד מ"ק של גז, אז הרישיון ממוקם בסמוך למבנה גדול הרבה יותר שנמצא בשלבי קידוח מתקדמים". בכך ישנו רמז למבנה "לוויתן", בו מתנהל קידוח אקספלורציה בימים אלה.

אתר "גל" ממוקם כ-150 ק"מ מערבית לנתניה. חלקו המזרחי של האתר גובל בחלק הדרום-מערבי של "לווייתן". הדרך למציאת נפט או גז שם עדיין ארוכה, אך ההיתר ניתן לרציו עד ה-15 באוגוסט 2011. שטח ההיתר הינו כ-1.77 מיליון דונם. שותפות החיפושים הזדמנות ישראלית מחזיקה ב-10% מ"גל".

שלשום נודע כי גזפרום מתכננת להשקיע ולקחת חלק משמעותי של כ-50% באחת מחברות הגז בישראל ולהשתתף בעסקי הקידוחים בשטחי הארץ, לאחר שמנהל השקעות החוץ של קונצרן הגז הרוסי, סטניסלב טסייקנקוב, אמר את הדברים לעיתון ברוסיה.

על פי הפירסומים הזרים, ההשקעה תבוצע עוד השנה - זאת לאחר שאנשי גזפורם מבצעים בחודשים האחרונים שיחות עם גורמים שונים בשוק האנרגיה המקומי: אלכסנדר איוואנוב, איש עסקים המייצג את גזפרום ביקר בישראל לאחרונה ונפגש עם בעלי זכויות ברישיונות.

בפגישות הביע איוואנוב עניין רב במספר רישונות ובהם ששת רישיונות פלאג'יק המוחזקים כיום על-ידי איש העסקים האמריקני פרנטיס טומלינסון.