מזכ"ל ה-OECD תומך בששינסקי: "העושר מגיע גם לעם"

(עדכון) - אנחל גוריה: "אל תהיו ביישנים ותדרשו את הדבר שיכול לשפר באופן משמעותי את רמת החיים של הישראלים" ■ הערב מתקיים קוקטייל חגיגי בו משתתפים גם שטייניץ ופישר

"המדינות החברות בארגון ה-OECD רוצות ללמוד מישראל ולהתחלק בידע על צמיחה מהירה, יציבות כלכלית, אבטלה נמוכה וייצוא גבוה". כך אמר מזכ"ל ארגון ה-OECD, אנחל גוריה, בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהסתיימה הערב (שבת).

גוריה גם ציין שישראל עבדה מאוד קשה כדי להצטרף לארגון. מנגד, הוסיף רה"מ שישראל עבדה מאוד קשה כדי לבצע רפורמות כלכליות שאפשרו לה להצטרף לארגון. "ישראל היא כלכלה מפותחת והיא שמחה להיות חלק מה-OECD", הוסיף רה"מ.

הערב מתקיים קוקטייל חגיגי במלון המלך דוד בירושלים ובו משתתפים, יחד עם גוריה, שר האוצר יובל שטייניץ ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר. כמו כן, נוכחים גם כמה שרי אוצר לשעבר שנטלו חלק פעיל בתהליך ההצטרפות ותרמו לו, כגון רוני בר און, דן מרידור, יעקב נאמן ואברהם (בייגה) שוחט.

"אתה חבר אמיתי של ישראל", אמר שטייניץ לגוריה בקוקטייל. "בלעדיך לא היינו מצטרפים לארגון ה-OECD. התעקשת שנהיה בארגון לא מטעמים של חברות עם ישראל אלא מטעמי הוגנות וידעת להסביר לכל שאר המדינות כי הצטרפותה של ישראל היא מקרה בוחן גם עבור הארגון, שכן היו מדינות שסירבו לקבל את ישראל על רקע הסכסוך הערבי-ישראלי. ידעת להסביר שההצטרפות לארגון היא על בסיס כלכלי והתפתחותי ועל כך אנו מודים לך".

גוריה אמר בנאום בקוקטייל, כי "הביצועים הכלכליים של ישראל יוצאי דופן. אנו רואים בכל העולם שיעורים דו-ספרתיים של גירעון וצמיחה של מתחת ל-2%. בישראל זה הפוך וזה ממש יוצא דופן. יש עדיין על מה להתגבר והאתגרים הם רבים; זו אחת הסיבות שאני כאן.

"תהליך ההצטרפות של ישראל היה חלק וזו הסיבה שהרבה מדינות שמועמדות להצטרך לארגון יבואו לכאן כדי ללמוד איך להכין את עצמן לתהליך. זו תקופה מאוד חשובה להיות חלק מה-OECD. אם בודקים מה היה במפגש האחרון של ה-G20, אנו רואים שמהר מאוד עברו מ'נושאי חירום' לנושאים מבניים וה-OECD בדיוק מטפל בנושאים הללו".

גוריה הביע תמיכה בהמלצות ועדת ששינסקי ואמר: "העושר מגיע גם לעם. אל תהיו ביישנים ותדרשו את הדבר שיכול לשפר באופן משמעותי את רמת החיים של הישראלים. חשוב לזכור שלנהל אוצרות טבע זה לא פחות מאתגר מאשר לנהל מחסור באוצרות טבע".