"70% מסקטור הנפט-גז למשקיעים הקטנים - 4% לתשובה"

המשקיעים הקטנים העלו קמפיין במנוע החיפוש של גוגל: חיפוש המילים "ששינסקי", "שטייניץ" או "נתניהו" מוביל להצגת לינק לאתר העצומה של המשקיעים

מאבק המשקיעים הקטנים בסקטור הנפט והגז עולה מדרגה - וכעת הם רותמים גם את גוגל למאבק. מי שיכתוב במנוע החיפוש הפופולארי של גוגל את המילים "ששינסקי", "שטייניץ" או "נתניהו", יראה מצד שמאל לינק המוביל לעצומה של משקיעי הנפט-גז הקטנים נגד המלצות ששינסקי.

שם הלינק הוא "ששינסקי, אל תרמוס אותנו" ומתחת מפורט בקצרה המוטו שמוביל את המשקיעים: "למשקיעים הקטנים 70% מסקטור הנפט וגז; לתשובה 4%. אנו הקורבן ולא הטייקונים".

העצומה מבקשת להעמיד במרכז את המשקיעים הקטנים ולא את "טייקוני הגז". באתר העצומה נכתב: "זה לא 'יצחק תשובה מול עם ישראל' - אלא רבבות משקיעים קטנים ודלי אמצעים מול פוליטיקאים פופוליסטים שמנסים לעשות על גבנו הון פוליטי".

מארגני העצומה, עליהם נמנה גם גוף המכנה עצמו "ועד הפעולה של גבעות נגד ששינסקי", שואפים להגיע ל-10,000 חתימות. העצומה הועלתה ב-11 בנובמבר ועד כה חתמו עליה 1,305 איש.

המלצות הביניים של ועדת ששינסקי, אם יתקבלו, יובילו לכך שחלקה של המדינה בהכנסות העתידיות של תגליות הנפט והגז יעלה משליש לשני שלישים. בשבוע שעבר נחשפה ב"גלובס" התארגנות של משקיעי נפט-גז קטנים אשר מתכוננים להגיש בג"ץ נגד המלצות ששינסקי, תוך שהם מצוידים בעו"ד המוכר יהודה רסלר.

כידוע, לא רק המשקיעים הקטנים יוצאים נגד המלצות ששינסקי אלא גם הטייקונים הגדולים. ביום שישי נפגשו יצחק תשובה וקובי מימון עם שר האוצר יובל שטייניץ ומנכ"ל משרדו חיים שני, כאשר במוקד השיחה נידונו המלצות ששינסקי.