איזי אנרגיה תרחיב את נוכחות המותג הפרטי שלה בפיטסבורג

המהלך יחסוך לחברה כ-3.6 מיליון שקל בשנה ■ החברה הגיעה להסכמה עם BP להפסיק את הסכם הזכיון לגבי המותג ampm ולהתמקד בפיתוח המותג Easy Trip באזור פיטסבורג

חברת איזי אנרגיה , שבשליטת ד"ר אלי זהבי, קיבלה החלטה לפיתוח המותג הפרטי שלה בשוק האמריקאי - Easy Trip.

החברה הודיעה היום, כי חתמה על תיקון להסכם עם חברת האנרגיה BP, שהינה הבעלים של המותג ampm לגבי שני מקבצים, המכילים 26 תחנות דלק וחנויות נוחות, באזור פיטסבורג שבארה"ב. על פי התיקון, תחדל איזי אנרגיה להשתמש במותג ampm בתחנות הדלק שברשותה באזור פיטסבורג, ובמקום זאת היא תמתג את התחנות האמורות באמצעות המותג הפרטי שלה Easy Trip, המשמש גם למיתוג תחנות הדלק שמפעילה איזי בשאר האזורים בארה"ב. איזי אנרגיה, המפעילה בארה"ב קרוב ל-100 תחנות דלק, תחסוך בזכות המהלך כ-3.6 מיליון שקל (כ-1 מיליון דולר) בשנה, אותם היא משלמת עד כה ל-BP בתמורה לשימוש במותג ampm.

במקביל, מדווחת החברה, כי היא מנהלת משא ומתן לשינוי תנאי זיכיון ampm בתחנות דלק נוספות באזור קליבלנד. החברה צופה, כי עלות מיתוג החנויות תחת המותג Easy Trip לא תהיה מהותית לחברה.

ד"ר אלי זהבי, יו"ר איזי אנרגיה, אמר היום: "איזי אנרגיה החליטה למקד את משאבי השיווק שלה בפיתוח מותג אחד מוביל, שהינו המותג הפרטי שלנו - Easy Trip, ובכך לחסוך עלויות הכרוכות בפיתוח ותחזוקת שני מותגים במקביל. איזי אנרגיה מפעילה כיום קרוב ל-100 תחנות תדלוק ברחבי ארה"ב, ומסה זו הינה רחבה דיה כדי לשמש להטמעת המותג הפרטי בכל אזורי הפעילות שלנו".

לאחרונה דיווחה איזי אנרגיה כי היא נערכת לקראת כניסתה לתחום חיפושי הנפט והגז הטבעי בישראל. החברה חתמה על 2 מסמכי עקרונות לשיתוף פעולה, הראשון עם חברת אקולוג, שהינה חברת תכנון ויעוץ, המתמחה, בין היתר, בתחומי הגיאולוגיה והגיאופיזיקה של חיפושי נפט וגז טבעי ומדעי האדמה. והשני עם צד שלישי שיסייע באיתור משקיעים ובבחינת רישיונות/ זיכיונות לחיפושי נפט וגז. איזי תקצה לכל אחת מהחברות 10% מהזכויות בשותף הכללי.

איזי אנרגיה, בשליטת ד"ר אלי זהבי, פועלת לאיתור, רכישה והפעלה של מקבצי תחנות דלק בארה"ב. במסגרת האסטרטגיה של החברה, היא פועלת לאיתור מקבצים איכותיים בלבד המבטיחים תשואות גבוהות, ובמקביל מוכרת את הנדל"ן כולו או חלקו לקרנות ריט ומשקיעי נדלן. באופן זה, מתכוונת החברה לרכוש כמות גדולה של תחנות דלק תוך שימוש בהון עצמי נמוך יחסית להיקף העסקאות. עד כה רכשה החברה כאמור שליטה בכ-100 תחנות במדינות אוהיו ופנסילבניה בארה"ב. לחברה שיתוף פעולה אסטרטגי בארה"ב עם ענקית האנרגיה הבינלאומית, חברת BP. איזי אנרגיה סיימה את המחצית הראשונה של 2010 עם הכנסות של כ-205 מיליון דולר.