קשרנט: כיסוי סלולרי במרכז תמורת כיסוי בפריפריה

קשרנט, שמתכוונת להתמודד במכרז להקמת רשת סלולר נוספת, מציעה לחברות הסלולר מודל חדשני לפיו בפריפריה היא תספק שירותי סלולר, והמפעילים יתרכזו במרכזי האוכלוסייה הגדולים

חברת קשרנט, אשר מתכוונת להתמודד במכרז להקמת רשת סלולר נוספת, מבקשת ממשרד התקשורת להפחית את מחויבותן של חברות הסלולר לפריסת רשתות בהיקף מלא בכל הארץ, ולהסתפק ב-80% פריסה, על מנת שמפעילים חדשים כמוה יוכלו לספק שירותים בפריפריה, והחברות הסלולריות ירכשו ממנה את השירותים באזורים אלה.

קשרנט, שמובלת על ידי יחיאל בן-שושן, מבקשת ליצור מודל חדשני לפיו בפריפריה היא תספק שירותי סלולר, והמפעילים הקיימים יתרכזו במרכזי האוכלוסייה הגדולים, וכתוצאה מכך שני הצדדים ימכרו שירותים אחד לשני. היא תמכור כיסוי בפריפריה למפעילים הגדולים והם בתמורה ימכרו לה שירותי כיסוי ביתר חלקי הארץ.

הסדרת השוק בצורה כזו תוביל לכך שהיא תוכל לקנות מהמפעילים את הכיסוי בפריפריה, הם ירוויחו ויחסכו כסף על תפעול הרשת, וייווצרו הסכמים שטובים לכלל השוק ולשחקנים השונים.

במסגרת תגובתה לשימוע שנערך בנושא הנדידה הפנים ארצית בימים אלה, מבקשת קשרנט, שהמשרד יתערב בחבילות שמציעות החברות הסלולריות במודל של מחירי פיקס (מחיר קבוע לחבילה לא מוגבלת), שכן הדבר מהווה חסם משמעותי לשחקן חדש. לדברי קשרנט, היכולת שלה ושל שחקנים חדשים להתמודד על השוק העסקי בסיטואציה כזו מהווה קושי רציני לחדור לשוק.

בנוסף, דורשת החברה כי מחירי הנדידה הפנים ארצית יהיו מפוקחים ומשרד התקשורת יקבע את המחירים לתקופה של כמה שנים, כדי לוודא שהחברות הסלולריות לא מייקרות תעריפי נדידה למפעילים החדשים ועל ידי כך גורמות להם לקשיים כלכליים ומוציאות אותם מהשוק בסופו של דבר.

קשרנט סבורה כי המחיר לנדידה שייקבע המשרד אסור שיהיה גבוה ממחיר הקישוריות בסלולר (שנקבע על 6.8 אג' לפני מע"מ). קשרנט מגבשת בימים אלה את רשימת המשקיעים הסופית שלה.