אני הבוס, וככה החלטתי

נגמרו ימי האובר-שליטה של רומן אברמוביץ' בצ'לסי? כנראה שלא. עכשיו הגיע תורו של קרלו אנצ'לוטי להרגיש את הקרקע נשמטת מתחת לרגליים

הסיפורים על אובר-שליטה של רומן אברמוביץ' בחדרי ההלבשה של צ'לסי, רצים פחות או יותר במקביל לסיפורים על כמות הכסף שהשקיע בקבוצה מאז רכש אותה ב-2003. מינויים הזויים לתפקידי מפתח בצוות המקצועי, התעסקות-יתר בפוליטיקה הפנימית של המועדון. הפיכתו של המאמן חסר הניסיון אברם גרנט למנג'ר ב-2007/08 היא כנראה הדוגמא הבולטת ביותר לכך.

בתקופה האחרונה היה נדמה שאברמוביץ' לקח צעד אחורה בכל הקשור למעורבות מקצועית. צ'לסי דרסה את הליגה בשנה שעברה, המאמן קרלו אנצ'לוטי היה מאושר, והכל היה שקט. רק שעם בוס כמו אברמוביץ' תמיד צריך לצפות לבלתי צפוי.

הסיפור החדש שמסעיר את צ'לסי בימים האחרונים סביב אנצ'לוטי מראה שידיו של רומן אברמוביץ' עדיין בוחשות בכל מקום. אחרי ההפסד בשבת (1-0) לבירמינגהאם, יצא אנצ'לוטי לעיתונאים באמירה מאוד יוצאת דופן: "אל תשוו אותי לאלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד", התבטא האיטלקי. "יש לו שליטה מוחלטת על הקבוצה שלו. אני בסך הכל מנהל טכני".

הסיבה להתבטאות נעוצה בין היתר בהחלטה של אברמוביץ' לפטר את ריי ווילקינס, עוזרו של אנצ'לוטי ומי שנחשב לאחד מהאנשים המוערכים ביותר על-ידי המאמן. מילא זה, מי שהוצנח לעמדת העוזר הוא מייקל אמאנלו הניגרי - בלם העבר של מכבי ת"א, אותו מינה גרנט לתפקיד של סקאוט במועדון כשאימן בצ'לסי. עכשיו קיבל אמאנלו, מסיבות לא ממש ברורות, את הקידום הנחשק. לפי "האינדיפנדנט", המהלך האחרון של אברמוביץ' נובע "מתוך מחשבה שהעניינים בצ'לסי היו רגועים מדי. הוא רצה לייצר זעזוע שיעיר קצת את הקבוצה".

עכשיו כבר עולים לא מעט דיווחים באנגליה לפיהם אנצ'לוטי, למרות שהוא מוביל את טבלת הפרמיירליג, צפוי לעזוב את הקבוצה. עוד קורבן לבחישות?