חשד: חברת ג.מ. אוסקר המטפלת בהחזרי מס הונתה לקוחות

עפ"י החשד, בעלי החברה גבו עמלות כפולות במירמה מלקוחות בגין החזרי מס שהועברו להם, תוך הפעלת איומים והתחזות ■ תחקיר "גלובס": כך פועל תרגיל האיומים של החברה

המשטרה התירה היום (ג') לפרסום כי מזה מספר חודשים היא חוקרת חשד כי חברת "ג.מ. אוסקר", העוסקת בטיפול בהחזרי מס של שכירים ובשיווק פוליסות ביטוח חיים עבור חברות הביטוח, ובעלי החברה, ביצעו עבירות של קבלת דבר במירמה, סחיטה באיומים והונאה של לקוחות.

על-פי החשד, בעלי החברה ואנשים נוספים מטעמם פעלו בשיטתיות לגביית עמלות כפולות במירמה מלקוחות החברה בגין החזרי מס שהועברו לאותם הלקוחות, זאת תוך הפעלת איומים שונים כלפי הלקוחות ותוך התחזות.

בנוסף, הצטברו תלונות נגד החברה שהגיעו למשרד האוצר, שעניינן בין היתר עבירות מירמה ועבירות על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח).

עוד חושדת המשטרה כי עובדי חברת "ג.מ. אוסקר" שיווקו ללקוחותיהם תוכניות לביטוח חיים הכוללות מרכיב סיכון ("ריסק"), תוך הצגתן כתוכניות חיסכון בלבד, עליהן הובטח ללקוחות כי יקבלו קיזוזי מס.

כמו כן, על-פי החשד פעלו החשודים ואנשים מטעמם כדי לחייב לקוחות במירמה בחיוב כפול באמצעות אשראי, ללא ידיעת ו/או אישור הלקוחות, וזאת עבור שירותים של החזרי מס שניתנו לאותם הלקוחות בעבר.

בתקופה האחרונה הוגשו לתחנות המשטרה ברחבי הארץ עשרות תלונות של לקוחות החברה, המייחסות לבעלי החברה את המעשים הפליליים.

המשטרה מייחסת לחשודים עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים, איומים ועבירת איסור תיאור מטעה לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981.

החשודים יובאו סמוך לשעה 13:30 להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון.

נזכיר כי בחודש ספטמבר האחרון פורסם ב"גלובס" תחקיר על תרגיל איומים של חברת אוסקר החזרי מס.