תאומים וכידון מוכרים 25% מגיתם מערכות תדמית

זאת תמורת כ-90 מיליון שקל ■ הרוכשת - ד"ר יעל אלמוג, מיורשות דוד לובינסקי ■ העסקה משקפת לגיתם, שפועלת בתחומי הנדל"ן והתקשורת, שווי של כ-300 מיליון שקל

עסקה מהותית למשה תאומים ומודי כידון, בעלי גיתם מערכות תדמית. תאומים וכידון, ביחד עם שותפם מרווין לנדר, מוכרים 25% ממניותיהם בחברה תמורת 80-95 מיליון שקל לד"ר יעל אלמוג (זכאי), בתם של פנחס ודרורה זכאי, מיורשי דוד לובינסקי. העסקה משקפת לחברה שווי של כ-300 מיליון שקל לפני הכסף. התמורה תשמש, ככל הנראה, לפיתוח החברה וביצוע השקעות עתידיות.

גיתם מוכרת יותר בזכות אחזקותיה בתחום הפרסום, אך לחברה פעילות נרחבת בתחום הנדל"ן המניב. גיתם פועלת בשתי זרועות בתחום הנדל"ן. זרוע אחת היא חברת ויתניה, שאותה יסדה בשנת 1995 בחלקים שווים עם האחים דן וגד פרופר, חברת SGS וקבוצת חממה. לאחר הצטרפותה של קבוצת דלק נדל"ן, מחזיקים כל אחד מהמייסדים 13% ממניות החברה, המוערכת בשווי של 450 מיליון שקל. ויתניה מחזיקה ב-90 אלף מ"ר של בנייני משרדים.

זרוע הנדל"ן השנייה של גיתם עוסקת בייזום ופיתוח של מיזמי נדל"ן מניב פרטיים, והיא מחזיקה במספר נכסים, בהם "בית גיתם", "בית רשת", "בית ויקטוריה", ועוד.

גיתם מערכות תדמית מחזיקה ב-51% מקבוצת התקשורת גיתם BBDO, הכוללת בין השאר את משרד הפרסום גיתם BBDO, חברת יחסי הציבור גיתם פורטר-נובלי, חברת הייעוץ האסטרטגי BBDO IM, חברת התוכן השיווקי BBDO Content, שותפות בחברת המדיה TMF ועוד. 49% מהקבוצה מוחזקת בידי קבוצת התקשורת השיווקית הגדולה בעולם, אומניקום.

זרוע הפעילות הרביעית של גיתם מערכות תדמית הינה בתחום הטכנולוגי. הפעילות כוללת השקעות ומעורבות ניהולית בחברות טכנולוגיה ובסטרט-אפים, שמרביתם קשורים לנושאי פרסום ותקשורת שיווקית.

גיתם מערכות תדמית הוקמה בשנת 1977 על-ידי יוחנן גולדברג (דובז'ה) ומשה תאומים. כיום מתחלקות מניותיה בין תאומים (49%), כידון (30%) ואיש העסקים היהודי אמריקני מרוין לנדר (21%). עם השלמת העסקה יירדו אחזקותיהם של 3 השותפים בשיעור של 25% מאחזקתם המקורית.

אלמוג - החזקות גם בבנק אגוד

יעל אלמוג מכירה היטב את גיתם מערכות תדמית, לאחר שהחלה את דרכה המקצועית בגיתם BBDO בשנת 1993 כמנהלת בתחומי האסטרטגיה התקשורתית והתכנון השיווקי. כעת היא צפויה להשתלב בתחום הייעוץ האסטרטגי בחברה.

אלמוג צפויה להתמנות לסגן יו"ר הדירקטוריון של גיתם מערכות תדמית, ותקדיש את עיקר זמנה לטובת חברת הייעוץ והניהול הציבורי BBDO IM, שבניהולם של עידו הר-טוב ורון בראל.

בחודש אוגוסט האחרון אמה של אלמוג, דרורה זכאי, בתו של דוד לובינסקי, העבירה את אחזקותיה בגרעין השליטה בבנק אגוד לבתה. המניות בשווי של כרבע מיליארד שקל הועברו ללא תמורה.

בעלה לשעבר של יעל אלמוג, נחום אלמוג, ממשיך לכהן בדירקטוריון בנק אגוד. אחותה של דרורה זכאי נשואה ליצחק מנור (השותף בגרעין השליטה באי.די.בי), המנהל את חברת יבוא הרכב המשפחתית, וחבר בדירקטוריון הבנק.

אלמוג מסרה כי "זוהי שמחה כפולה עבורי: חזרה לכור מחצבתי המקצועי - גיתם BBDO, והצטרפות לשותפים כמושיק ומודי בפיתוח החברה על כל זרועותיה והשקעותיה".

11
 11