שום משבר כלכלי לא יפסיק את חדוות הקניות

בסופ"ש תיפתח בארה"ב עונת הקניות במה שמכונה "יום שישי השחור", שבו נחתכים מחירי אלפי מוצרים ■ הקטלוגים חושפים חידושים טכנולוגיים שמיועדים למי שיש להם הכול

ארה"ב ממשיכה לדשדש במיתון, אבל שום משבר כלכלי לא ייקח מהאמריקנים את חדוות השופינג של עונת החגים. בסוף השבוע הקרוב תיפתח רשמית עונת הקניות של האמריקנים במה שמכונה "יום שישי השחור", שבו יחתכו עשרות רשתות את המחירים של אלפי מוצרים למחירים שהם קצת-יותר-מעלותם.

הלקוחות המסורתיים כבר מתכוננים לתפוס מקום טוב ליד הדלתות של וולמארט, סירס, בסט-ביי ושות' כדי לחטוף לעצמם מכשיר בלו-ריי יפני ב-59 דולר, מערכת ניווט GPS של Gramin ב-70 דולר או מכשיר XBOX עם חבילת משחקים ב-190 דולר.

עשרות מיליוני לקוחות אחרים יבצעו כמדי שנה את השופינג שלהם באמצעות הקטלוגים של החגים שבעונה הזאת נערמים בתיבות הדואר, או באמצעות המשווקים הווירטואליים באינטרנט, שמתכוננים למאורע מזה זמן.

עיון בקטלוגים העדכניים חושף כמה חידושים טכנולוגיים מרתקים, שמיועדים לצרכנים שכבר יש להם פחות או יותר הכול.

גלאי רדאר לבעלי iPhone

בארה"ב רשומים 7 מיליון משתמשי iPhone ועוד כמה עשרות מיליוני משתמשי iPodמהדורות האחרונים. הם כולם יוצרים שוק עם מסה קריטית, שמפרנס היטב תעשייה שלמה של מוצרי לוואי להשלמת חוויית השימוש.

יצרנית גלאי הרדאר קוברה, למשל, לוקחת השנה את הז'אנר לכיוון חדש עם גלאי רדאר מתוחכם, שמיועד לפעול בממשק מלא עם iPod או iPhone. הגלאי הוא מכשיר פלסטי קטן ונטול ייחוד, שמוצמד כמקובל לשמשה הקדמית. אולם כאשר הוא מחובר ל-iPhone או ל-iPod באמצעות קישור בלוטות' אלחוטי או באמצעות עריסה מיוחדת שמותקנת ליד הנהג, הוא הופך את הiPhone או ה-iPod Touch (מדור 3 ומעלה) לשלוחה מתוחכמת שלו.

סיבי פחמן עם כל דבר

באמצעות אפליקציה ייעודית, מוצגות על מסך ה-iPhone התרעות חזותיות בזמן אמת כולל על הימצאותן של מכמונות מהירות ומצלמות רדאר, כולל הכיוון שממנו מגיעים האות והעוצמה. תפריטים מיוחדים מאפשרים גם לתכנת את ביצועי הגלאי ממסך ה-iPhone.

הסבת ההתרעה החזותית מהגלאי למכשיר ה-iPhone איפשרה לחברה לוותר על מסך פנימי ביחידת הגלאי ולהקטין את ממדיה לגודל זעיר - דבר מועיל כאשר הנהגים מגיעים למגע פיזי עם כוחות החוק. המחיר הוא 169 דולר בלבד.

ללקוחות שמרנים ועשירים, שעדיין נוהגים לבצע קניות פיזיות עם כסף מזומן וארנק, מציע קטלוג החגים של ניימן מרקוס את הארנק מבית W-Tungsten

שמוגדר בתור כספת כיס אישית. הארנק הקטן עשוי מסיבי פחמן קלים וחזקים ביותר, והוא נפתח באמצעות מנעול ביומטרי.

לאחר תהליך זיהוי קצר ומוצפן, שומר בעל הארנק את טביעת האצבע שלו בזיכרון המכשיר ורק באמצעותה ניתן יהיה לפתוח את הארנק לאחר מכן. הארנק כולל גם מערכת התרעה אלחוטית כנגד כייסים באמצעות רכיב בלוטות' פנימי, שמתחבר לטלפון האישי של בעל הארנק ומתריע בהודעה קולית וצלצול אם הארנק מתרחק למרחק של יותר מ-3 מטרים מהטלפון. כל זה, במחיר צנוע של 500 דולר.

חובבי ז'אנר סיבי הפחמן, שאינם סובלים מחסרון כיס, יוכלו לבוא על סיפוקם בסדרת המחשבים הניידים החדשה והמוגבלת, שמשיקה סוני לקראת החגים. המחשבים מגיעים במפרטים קבועים מראש, כאשר כל אחד מהם מיוצר עם שילוב ייחודי של חומרים, צבעים ותצורות גימור.

דגם הדגל המיועד לאנשי עסקים הוא Vaio-Z, בגימור המכונה פחמן פרימיום מבריק. אז מה אפשר לקבל במחשב, ששוקל 1.3 ק"ג? לא מעט, אם אתם יכולים להרשות לעצמכם תג מחיר של 4,600 דולר לפני מסים.

רשימת הדברים הטובים שמסתתרים מתחת למעטה סיבי הפחמן המהודר נפתחת במעבד Core-i7 עם מהירות שעון של 2.8 ג'יגה-הרץ (לפני טורבו), שמקבל גיבוי מזיכרון פנימי בנפח של 8 ג'יגה. כתחליף לדיסק הקשיח המקובל, מצויד ה-Z בדיסק פלאש מטיפוס SSD בנפח של 512 ג'יגה.

לטובת חובבי הסרטים, מצויד הננס במסך 13.1 אינץ' ברזולוציה של Full-HD ויש גם כרטיס גרפי רב-עוצמה עם זיכרון וידיאו נפרד בנפח 1 ג'יגה.

אופניים ב-35 אלף שקל

אם ארנק ב-600 דולר ומחשב נייד ב-4,600 דולר לא מצליחים להעלות את סף הריגוש של מקבל המתנה, אין ברירה אלא לעבור לאופניים חשמליות-היברידיות אולטימטיביות.

חברת M55 מציעה לחובב הרפתקאות את הדגם BEAST, שכשמו כן הוא. יש לו שילדה עתידנית שבליבה מנוע חשמלי בהספק 1.3 קילוואט, בעל יעילות דינמית גבוהה.

את הכוח החשמלי מספקים לאופניים 22 תאי אנרגיה רבי-עוצמה, שניתן לטעון 80% מקיבולתם בתוך 15 דקות בלבד. מחשב בקרה משולב בכידון עם מתגים מוארים וצגי חיווי נוסח רכב פרטי, והוא מציג מידע חיוני ומאפשר לתכנת את מאפייני המנוע תוך כדי רכיבה.

כל העסק, כולל המתלה האחורי המתוחכם המיועד לרכיבת שטח ובלמי הדיסק של ברמבו (כמו בפורשה) עשוי מאלומיניום תעופתי עם פלטות סיבי פחמן, שמורידות את המשקל הכולל ל-33 ק"ג "בלבד".

האופניים אמורים להיות אטומים למים ולא מצריכים טיפול שוטף. מי שמתעצל לדווש יוכל לנוע 43 ק"מ עם מצערת מלאה עד להתרוקנות הסוללה ולהגיע למהירות של 75 קמ"ש. והמחיר? עניין פעוט של 35 אלף דולר.