עיריית ת"א: מכרז למתחם מסחרי בצומת הקאנטרי

עדיין לא ננקב מחיר מינימום במכרז שיפורסם בתחילת 2011, אך לפי הערכות בענף ניתן יהיה למכור אותו ב-106 מיליון שקל

אזור צומת הקאנטרי בצפון תל אביב מתחמם: עיריית תל אביב-יפו תוציא למכרז שטח של כ-8 דונם, שבו ייבנה מתחם למסחר ומשרדים, כך נודע ל"גלובס". המכרז צפוי להתפרסם בתחילת 2011.

השטח שבבעלות עירונית מצוי במתחם הקאנטרי קלאב לשעבר, סמוך לפרויקט המגורים היוקרתי Blue Tel Aviv של קנדה ישראל, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר. לפי התוכניות שחלות על השטח, ניתן להקים בו מתחם בן 20 אלף מ"ר בנוי, כששני שליש מהשטח יהיו מיועדים למשרדים ושליש יהיה מיועד למסחר. זאת, מכוח תוכנית טרייה יחסית, שאושרה לפרסום ברשומות בספטמבר 2009.

מגבלות גובה

במקום ניתן לבנות ארבעה בניינים בני שבע קומות לכל היותר, בשל מגבלות הגובה באזור לנוכח הקרבה היחסית לשדה התעופה "דב". עדיין לא ידוע מהו מחיר המינימום שיינקב במכרז, ואולם לפי הערכות בענף הנדל"ן ניתן יהיה למכור את המתחם ב-3,000 שקל למ"ר מבונה למשרדים, וב-10,000 שקל למ"ר מבונה למסחר. מכאן שניתן יהיה למכור את המתחם כולו בכ-106 מיליון שקל.

יצויין שבאזור הקאנטרי מתכננת גם חברת קנדה ישראל להקים קניון בשטח של כ-30 אלף מ"ר, בהשקעה של יותר ממיליארד שקל, כפי שנחשף ב"גלובס" ביולי השנה.

לא הרחק מתוכננת תוכנית רובע דרום גלילות, שדיונים לגביה אמורים להתקיים בוועדות התכנון המקומיות של תל אביב ושל רמת השרון, לאור השתרעותה של התוכנית על תחומן המוניצפלי של שתי הערים. מדובר בתוכנית שקיימת זמן רב במסדרונות התכנון, ושחולשת על אחת מעתודות הקרקע המרכזיות והמשמעותיות ביותר בישראל, בשטח של 1,500 דונם, ששוויים מוערך ביותר מ-10 מיליארד שקל. לפי התוכנית ייבנו בשטח זה 9,000 עד 12 אלף יחידות דיור, וכן 500-700 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר. השטח מצוי כיום בבעלות המדינה, קק"ל, החברה קדישא, חברות הגז ובעלים פרטיים.