Medal Of Honor - לא מחדש אבל עדיין כיף

בשורה התחתונה: החלק הנוכחי בסדרת המשחקים MOH קצת מאכזב, בגלל העלילה שלא יותר מדי מעניינת ■ מדובר עדיין במשחק המסוגל לספק שעות ארוכות של כיף

התקופה שלפני הקריסמס תמיד עמוסה בהשקות של משחקים חדשים לקונסולות. אחד הכותרים האחרונים שיצאו בעולם ובישראל הוא החלק החדש בסדרת Medal Of Honor שהצליח לגרום למניית אלקטרוניק ארטס (EA) המפיצה אותו ליפול בימים שאחרי שיצא, בעקבות ביקורות לא מחמיאות.

עלילה: בניגוד לרוב משחקי MOH שהתרחשו במלחמת העולם השנייה, הכותר הנוכחי פועל במלחמה קצת יותר אקטואלית של צבא ארה"ב הנלחם נגד הטאליבן באזורי הערים באפגניסטן. ההחלטה לקיים את המשחק בשדה הקרב הזה, גרמה לארגונים שונים בעולם להתמרמרות, בעקבות האפשרות לקרבות מרובי-משתתפים, בהם ניתן היה גם להילחם בצד של הטאליבן. לאור הביקורת, שם הקבוצה שונה ל-Opposing Force - כלומר, כוחות אויב - וכל ההקשרים לטאליבן הורדו. פוליטיקאים, בעיקר אמריקנים ובריטים, יצאו כנגד אפשרות זו, אולם גם ההחלטה של EA להסיר את האופציה של הטאליבן זכתה לביקורת לא חיובית.

המשחק נפתח עצמו נפתח בפלישה של של יחידת חיילים אל אפגניסטן במטרה להציל מדליף שנכלא בשבי והוא ממשיך בפלישות לבסיסים מאולתרים שונים של הטאליבן, המוסתרים בתוך ערים או כפרים נדחים. אתם משחקים כאן לסרוגין מספר דמויות, כאשר העלילה שלהם שזורה אחד בשני. למשל, במהלך קרב בו אתם נלחמים על הקרקע, אתם פתאום תעברו לדמות אחרת המגלמת טייס מסוק, כאשר המטרה שלה לאזור לכם להימלט מהאויבים. המעבר בין הדמויות הוא נחמד ומוסיף גיוון, אולם הוא יכול קצת לבלבל.

MOH בקטגוריית המשחק פעולה מגוף ראשון לשחקן יחיד, מספק מספר לא רב של שעות בשביל לסיים אותו. כאשר מלבד מספר גיוונים, של מעבר לשימוש בכלי רכב שונים, כמו מסוק או רכבים בהם אתם צריך לנהוג או לבצע ירי בנסיעה, אין יותר מדי גיוון. גם כמות הנשקים לטעמנו לא הייתה רבה מדי, אולם אחד הדברים החביבים, שמלבד לאסוף מחסניות שנשארו בשטח, אתם יכולים גם לבקש מילוי מהשותפים שלכם.

מלבד הקמפיין ליחיד, יש כאן גם מצב Tier 1 המאפשר לכם לחזור על משימות ולסיים אותם בזמן מוגבל, כאשר אתם מקבלים ניגוד על ביצועים שונים. המטרה כאן, להשיג ניקוד יותר גבוה מהדירוג של אנשים אחרים שמשחקים במשחק הזה.

בשורה התחתונה: את החלק הנוכחי בסדרת MOH אפשר לסכם בתור משחק קצת מאכזב, בגלל העלילה שלא יותר מדי מעניינת וגם בגלל שהוא לא מחדש הרבה. מצד שני, מדובר עדיין במשחק המסוגל לספק שעות ארוכות של כיף.

מחיר: 280 שקל לפלייסטיישן 3 ולמחשב.

ציון: 7.5.