חברות הסלולר מגיבות לכחלון: נציע תוכניות ללא התחייבות

לאחר החלטת ועדת הכלכלה, פלאפון "שוקלת" לבטל את קנסות היציאה, וסלקום "תציע תוכניות שמתאימות להחלטה", אך השתיים לא הודיעו במפורש כי יבטלו את הקנסות בשיעור 8% מהחשבון ■ פרטנר מנסה לרכוב על הגל

לאחר שהיום (ד') בצהריים החליטה ועדת הכלכלה של הכנסת לבטל את קנסות היציאה בשוק הסלולר, המפעילות המקומיות לא מאחרות להגיב. ל"גלובס" נודע כי חברת פלאפון שוקלת לבטל כבר מינואר הקרוב את קנסות היציאה ללקוחות ולהציע רק מסלולים שלא יחייבו התחייבות של הלקוח.

חברת סלקום מסרה כי "לא האמנו בעבר ואיננו מאמינים גם היום בצורך לקשור את הלקוחות, שכן תמיד היתה אצלנו אלטרנטיבה עם ובלי התחייבות. אנחנו מקדמים בברכה את הדיון בוועדת הכלכלה, והחל מ-1 בינואר נציע תוכניות שמתאימות להחלטת הוועדה - כל המסלולים שנציע יהיו ללא התחייבות".

יצוין, כי גם פלאפון וגם סלקום לא הודיעו במפורש כי הן מתכננות לבטל את קנסות היציאה בשיעור 8% מחשבון הסלולר, עליהם הוחלט בועדת הכלכלה.

מוקדם יותר היום גם חברת פרטנר הודיעה כי היא תומכת בהחלטת ועדת הכלכלה ובהמלצת השר משה כחלון, ולא תגבה קנסות יציאה כלל (גם את 8% מהחשבון שדורש כחלון), או תציע תוכניות בהתחייבות החל מינואר 2011.

עם זאת, נציין,כי פרטנר ממילא לא גובה קנסות יציאה מהלקוחות שלה בשנים האחרונות, והמהלך נתפס כניסיון לרכוב על הגל וליהנות מה'הייפ' החיובי שהביאה הרפורמה של כחלון.

נזכיר כי שר התקשורת משה כחלון יוזם בשנה האחרונה רפורמה מקיפה בשוק התקשורת במסגרת חוק ההסדרים, שנועדה להרחבת התחרות בשוק ובסופו של דבר להוביל להוזלת התעריפים ללקוחות.

בין היוזמות ברפורמה - הכנסת מפעיל סלולרי נוסף לשוק הישראלי וכאמור ביטול קנסות היציאה בחברות התקשורת, שהקשו לדברי השר על מעבר בין חברה לחברה ועל התחרות בשוק.