מח"ש: "הפרסומים על הפוליגרף של בר-לב חוטאים לאמת"

(עדכון) - העיתונאי יואב יצחק טען היום כי בדיקת הפוליגרף מצאה כי בר-לב לא אנס את מ', לא סימם אותה ולא הטריד אותה ■ מח"ש: "ציטוטים המיוחסים לגורמי חקירה לא היו ולא נבראו"

זמן קצר לאחר שהסתיימה חקירתו של ניצב אורי בר-לב, אתר News1 של העיתונאי יואב יצחק חושף היום (ה') את עיקרי הממצאים שנקבעו באמצעות הפוליגרף שנערך לניצב בר-לב. המידע אותו פירסם יצחק טוען כי תוצאות הבדיקה "מטהרות" את בר-לב מהמעשים החמורים שיוחסו לו וכי הוא ובני משפחתו מרוצים מתוצאות החקירה, שהפריכה את עיקרי החשדות החמורים שהועלו נגדו.

עם זאת, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מכחישים כי אלה תוצאות הבדיקה שנערכה ומגיבים בחריפות יוצאת דופן לפירסומים: "הפרסומים על תוצאות בדיקת הפוליגרף חוטאים לאמת", קובעים במחלקה בנחרצות.

עוד מוסיפים שם: "צוות החקירה מזהה ניסיונות של גורמים שונים בעלי אינטרס להשפיע על החקירה, בין השאר באמצעות השתלת מידע מסולף ומסרים לא נכונים ולא מדויקים בתקשורת, לרבות בדרך של ציטוטים שלא היו ולא נבראו המיוחסים לגורמי החקירה, או מידע כוזב לגבי פעולות חקירה ותוצאותיהן".

באשר להמשך החקירה אומרים במחלקה לחקירות שוטרים: "בעקבות חקירת ניצב בר-לב אמש (ד') בידי המחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט כי יש לבצע פעולות חקירה נוספות... צוות החקירה פועל ביסודיות ובמהירות הגבוהה ביותר האפשרית, ושומר על איפול כללי של פרטי החקירה על מנת שלא לחבל בה ולשבש את מהלכה".

אתר news1: "לא אנס, לא קיים יחסי מין בשלישייה"

על-פי הממצאים שלטענת יצחק הגיעו לידיו, בר-לב לא ביצע שום עבירה חמורה. אלה הם עיקרי הדברים, כפי שהתבררו בחקירה ובבדיקת הפוליגרף, על-פי הפירסום האמור:

הממצאים בנוגע ל-מ'

• בר-לב לא אנס את מ' (הבחורה מהצפון שהוזמנה על-ידי ש' לפגישה עם בר-לב).

•בר-לב קיים אמנם יחסי מין עם מ' לפני כ-5 שנים, אך אלה בוצעו בהסכמתה המלאה.

•בר-לב ו-ש' לא סיממו את מ' - כטענתה, בטרם בוצע האקט המיני בינו לבין מ'.

•בר-לב לא קיים יחסי מין בשלישייה (עם מ' בשיתוף ש'). יחסי מין עם מ' התקיימו בינה לבין בר-לב בלבד.

הממצאים בנוגע ל-א'

בחקירתו של בר-לב התבררו הבדלי הגירסאות בינו לבין א'. לטענת א', בר-לב הפיל אותה וגהר עליה בניסיון לכפות עליה יחסי מין. טענתה לא הוכחה בחקירה.

בר-לב אמר בחקירתו כי הדבר לא היה ולא נברא. לטענתו, א' נפלה - כנראה בגלל נעלי העקב, הוא הושיט לה יד וסייע לה לקום. "לא גהרתי מעליה ולא היו לי כוונות לאקט מיני", אמר.

באשר ל-14 שיחות שניסה לאחר אותו אירוע לקיים עם א', אמר בר-לב: "ניסיתי להתקשר אליה למלון. היא לא ענתה. התברר מדבריה שהיא היתה במקלחת. בסופו של דבר התקיימה שיחה אחת. נפגשנו ולאחר מכן נפרדנו בנשיקה על הלחי".

בחקירה הלין בר-לב על המצוד שנערך נגדו. הוא טען כי המצוד נערך כדי לפגוע בו ולהרחיקו מהמשטרה. לדבריו, מבין אלה שמעורבים, הוא היחיד שלא קיים יחסי מין עם א'. בר-לב נקב בשמם של ניצב אילן פרנקו והמנכ"ל היוצא חגי פלג, שקיימו יחסי מין מלאים עם א', אך יצאו נגדו כדי לסכל את מינויו לכהונת מפכ"ל המשטרה.