צפו: "חדשות בעירום" מצטרפת לסיקור המשבר בפורטוגל

בזמן שבפורטוגל תשואות האג"ח מזנקות והעובדים שובתים במחאה על הקיצוצים החריפים - בארה"ב יש מי שבחר להתייחס לנושא באופן קצת אחר

משבר החוב באירופה לא יורד מהכותרות וכעת, לאחר ההסכמה על סיוע לאירלנד, העיניים נשואות לפורטוגל וספרד. תשואות האג"ח הממשלתיות של 2 המדינות זינקו על רקע חששות בשווקים שמא הן לא יוכלו לעמוד בתוכניות הקיצוצים שלהן ויזדקקו גם כן לסיוע.

פורטוגל היא מוקד החששות בימים אלה, כאשר המשקיעים חוששים שאם המשבר בפורטוגל יחריף הוא יתפשט גם לשכנה הספרדית. תשואות האג"ח הממשלתיות של פורטוגל ל-10 שנים זינקו ל-7% ואלו של ספרד ל-5.08%.

במקביל, עובדי המגזר הציבורי בפורטוגל מוחים על תוכניות הקיצוצים של הממשלה, אשר מנסה בכל דרך לצמצם את הגירעון הממשלתי כדי להשיב את אמון השווקים. אתמול השביתו העובדים את שירותי המגזר הציבורי. הייתה זו הפעם הראשונה מאז 1988 שבה 2 האיגודים המקצועיים הגדולים ביותר בפורטוגל - המונים יחדיו 1.5 מיליון עובדים - התאחדו.

אך בזמן שבפורטוגל הרוחות סוערות, בארה"ב יש מי שבחר להתייחס לשביתה ולמשבר בפורטוגל בהומור יחסי. ערוץ טלוויזיוני בארה"ב המשדר את מהדורת "Naked News", בה המגישים נוהגים להשיל את בגדיהם תוך כדי הגשת החדשות, התייחס אמש גם למשבר בפורטוגל (בווידיאו להלן).