בר-לב הסיר את מועמדותו למפכ"ל; יוצא לחופשה מהמשטרה

(עדכון) - לאור הודעתו של ניצב בר-לב הודיע היועמ"ש וינשטיין לשר לביטחון פנים אהרונוביץ' כי אין מניעה להקדים את הליך בחירתו של המפכ"ל ולהודיע על זהותו כבר בשבוע הבא

ניצב אורי בר-לב לא יכהן כמפכ"ל הבא של משטרת ישראל. הבוקר (א') הודיע בר-לב לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל הבא ופורש ממירוץ ההתמודדות על התפקיד.

במקביל הודיע בר-לב ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, באמצעות באת-כוחו עו"ד אירית באומהורן, כי הוא יוצא לחופשה עד לתום החקירה הפלילית נגדו.

לאור הודעותיו של בר-לב על יציאה לחופשה ועל פרישה מהמירוץ למפכ"לות, הודיע היום וינשטיין לשר לאהרונוביץ' כי אין כל מניעה להקדים את הליך בחירתו של המפכ"ל הבא ולהודיע על זהותו כבר בשבוע הבא.

במקביל הודיעה לשכת היועץ לפורום המשפטי למען ארץ ישראל כי הפנייה בדרישה להורות על השעייתו של בר-לב מתפקידו במשטרה עד לסיום חקירתו התייתרה נוכח יציאתו לחופשה.

"ניצב בר-לב הגיע לארץ לפני כשבוע על מנת להציג את גירסתו בנוגע לפרסומים, שהתגלגלו לכדי תלונות במח"ש, על חשדות לכאורה שהועלו נגדו מאירועים שהתרחשו לפני שנים מספר", מסרה עורכת דינו של בר-לב, עו"ד באומהורן. "המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל הן לניצב בר-לב והן למשפחתו, ופוגע אנושות גם בארגון היקר לו מכל - משטרת ישראל".

מצב זה הוא שהוביל את בר-לב, לדברי באומהורן, להודיע על יציאתו לחופשה, "על מנת שיוכל להתרכז במאבק שנכפה עליו וכדי להגן ולטהר את שמו הטוב".

עוד הודיע בר-לב כי הוא מבקש להסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא, על מנת שניתן יהיה למנות מהר ככל האפשר מפכ"ל ראוי, אשר "יאחה וירפא את הקרעים שנוצרו בצמרת המשטרה בעקבות המירוץ למפכ"לות".

ממשרד המשפטים נמסר כי להודעתו של בר-לב אין כמובן כל השלכה על חקירת מח"ש המתקיימת בעניינו, וזו תימשך כסדרה "מתוך שאיפה להגיע לממצאים ולמסקנות בהקדם".