במוקד חקירת שלמה אליהו: צ'קים שלא דווחו במכס והופקדו בבנק

(עדכון) - דובר קבוצת אליהו: "אליהו לא היה מודע לחובת הדיווח; מדובר בעבירה מינהלית בלבד; על העבירה בה הוא חשוד מוטל בדרך-כלל קנס מינהלי ולא מוגשים כתבי אישום"

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את שלמה אליהו, בעל קבוצת הביטוח אליהו ובעל המניות הפרטי הגדול ביותר בבנק לאומי (10%), זאת בתום חקירה חשאית וארוכה שנערכה ביחידה הארצות לחקירות הונאה במהלך החודשים האחרונים - כך דווח אמש (שבת) בערוץ 2.

כפי הנראה מדובר בעבירה טכנית בלבד; אליהו לא הצהיר במכס על צ'קים עימם חזר מחו"ל לישראל, אולם הוא הפקיד אותם בבנק כצ'קים רגילים לכל דבר, וכך החלה בדיקה של הרשות לאיסור הלבנת הון בנושא, אשר הובילה לחקירת המשטרה.

כאמור, המשטרה ממליצה כעת להעמיד את אליהו לדין בעבירה של הלבנת כספים, ככל הנראה בהיקף של כמה מיליוני שקלים.

כאמור, לא מדובר בעבירה מכוונת וחמורה, כך שהראיות והממצאים בתיק אינם חזקים דיים, וייתכן כי בהמשך החקירה עשויה שלא להסתיים בהגשת כתב אישום נגד אליהו. כמו כן, מדובר בכספים פרטיים של אליהו אשר אינם קשורים לחברת הביטוח שבשליטתו.

אליהו מחזיק גם ב-22.9% ממניות בנק אגוד.

"לא היה מודע לחובת הדיווח"

דובר קבוצת אליהו מסר בתגובה כי "שלמה אליהו נחקר לפני כשנה במשטרה על עבירה של הפרת חובת דיווח, על כך שיצא לישראל מספר פעמים וחזר כאשר ברשותו צ'קים מחשבון הבנק הפרטי שלו בישראל המשוכים לפקודתו, שסכומיו עלה על המותר בחוק, וזאת מבלי לדווח עליהם למכס בנתב"ג.

"שלמה אליהו לא נחשד בעבירה של הלבנת הון ולא נחקר על הלבנת הון. שלמה אליהו לא היה מודע לחובת הדיווח, שכן הוא חשב שהיא חלה על הוצאת מזומנים מישראל בסכומים גדולים ולא על הוצאת כספים בצ'קים שנועדו לצרכיו הפרטיים בחו"ל.

"תיק החקירה הוחזר על-ידי פרקליטות המחוז למשטרה להשלמת החקירה. אליהו השיב בחקירה לכל השאלות שנשאל, והתיק הוחזר להחלטת פרקליטת המחוז, עו"ד אלה רובינר. על העבירה בה חשוד אליהו מוטל בדרך-כלל קנס מינהלי ולא מוגשים כתבי אישום".