המתיחות נמשכת: צפון קוריאה הציבה טילים בגבולה הדרומי

כך עולה מדיווחים זרים ■ הצבת הטילים - תגובה להגעת נושאת המטוסים האמריקנית שתגיע לאזור על רקע תרגיל צבאי משותף של ארה"ב וד' קוריאה ■ "יש סיכוי לפעולה בלתי צפויה"

לקראת תרגיל צבאי משותף לארה"ב ודרום קוריאה החלו השתיים להניע ספינות קרב בים הצהוב, מערבית לחצי האי קוריאה. בתגובה, קוריאה הצפונית הציבה טילים נגד מטוסים ליד הגבול עם קוריאה הדרומית, כך על-פי דיווחים.

התרגיל הימי המשותף של ארה"ב ודרום קוריאה צפוי להתחיל היום (א'). בינתיים מנסים דיפלומטים מארה"ב, סין, יפן, רוסיה, דרום קוריאה וצפון קוריאה כדי להרגיע את הרוחות.

ארה"ב מתכננת להגיע לאזור עם ספינה נושאת מטוסים, USS ג'ורג' וושינגטון, שעל סיפונה כ-75 מטוסי קרב ומעל 6,000 אנשי צוות, זאת בנוסף ל-4 ספינות נוספות. דרום קוריאה אמרה בתגובה לפעולותיה של דרום קוריאה כי "יש אפשרות שצפון קוריאה תעשה פעולה 'בלתי צפויה'".

טיליי הנ"מ שהציבה צפון קוריאה בגבול הם מסוג SA-2 המיוצרים ברוסיה, ומגיעים לטווח של 8-30 ק"מ. סוכנות ידיעות בצפון קוריאה דיווחה כי "אם ארה"ב תביא את נושאת המטוסים, אף אחד לא יוכל לצפות את ההשלכות".

בתוך כך, דווח היום עוד כי הממשל בסיאול הורה לתושבים בגבול עם צפון קוריאה להיערך לכניסה מהירה למקלטים במקרה הצורך - זאת במקביל להעלאת הכוננות באזור מחשש לפרובוקציות מצד השכנה מצפון.