אלביט מערכות תחשוף מחר סימולטור מתקדם לאימון צבאות

המערכת תוצג בתערוכת הסימולטורים הגדולה בעולם בפלורידה ■ הסימולטור יסופק בקרוב לצבא הולנד במסגרת עסקה בהיקף של כ-10 מיליון דולר

חברת אלביט מערכות תציג מחר (ב') לראשונה את הסימולטור החדיש שלה, המאפשר אימון של מפקדות צבאיות. המערכת תיחשף בתערוכת הסימולטורים השנתית בפלורידה, הנחשבת לגדולה וליוקרתית בעולם. הסימולטור יסופק בקרוב לצבא הולנד במסגרת עסקה בהיקף של כ-10 מיליון דולר. הולנד היא המדינה הראשונה שאלביט מוכרת לה את המדמה המתקדם, לאחר שסיפקה מערכת דומה לצה"ל.

לפני כשנתיים חתמה אלביט מערכות על עסקה אחרת עם צבא הולנד, להספקת מערכות לניהול מתקדם של שדה הקרב בהיקף של כ-40 מיליון דולר. על החוזה התמודדו, נוסף על אלביט, עוד ארבע חברות ביטחוניות מרחבי העולם. מדובר במערכות שכוללות מחשבים טקטיים; בקרי תקשורת ותוכנות לתקשורת נתונים. מערכות אלה, כך סוכם בין אלביט לצבא ההולנדי, יותקנו בכ-2,000 כלי רכב של צבא הולנד ובהם נגמ"שים וטנקים. בזכות מערכות אלה, אמרו באלביט מערכות, ישפר מערך היבשה של הולנד את השרידות של כוחותיו תוך קבלת תמונת מצב אינטגרטיבית ועדכנית.

הסימולטור שיסופק לצבא הולנד וייחשף כאמור מחר, יאפשר את אימונם של הכוחות שיפעילו את המערכת לניהול שדה הקרב, תוך הוזלה משמעותית בעלות האימונים ותוך ויתור של הצורך בהפעלה של המערכת לצורכי אימונים.

בתערוכה מחר יחשפו אנשי אלביט מערכות עוד מדמים המאפשרים אימון משולב של כוחות אוויר ויבשה, ויציגו גם מערכות סימולציה מתקדמות אחרות שסופקו בעבר גם לפיקוד העורף הישראלי, המאפשרות אימון של ניהול מכלול רחב של כוחות הצלה וחירום במצבי חרום.