הרווח הגבוה בענף הביטוח: מגדל עם רווח של 232 מ' ש'

הקבוצה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2010 רווח נקי של כ-593 מיליון שקל ■ המנכ"ל, יונל כהן: "התוצאות מצוינות, גם מעבר לשוק ההון"

קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל ביטוח , המנוהלת על-ידי יונל כהן, רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2010 רווח נקי של כ-593 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-542 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי השנה הסתכם הרווח הנקי בכ-232 מיליון שקל, לעומת 262 מיליון שקל ברבעון המקביל.

"התוצאות מצוינות, גם מעבר לשוק ההון. התוצאות טובות בכל הפרמטרים, גם הביטוחיים. בסך הכול אני מאוד מרוצה", אומר המנכ"ל כהן, שמוסיף כי "האתגרים של ענף הביטוח כולו נוגעים לשוקי ההון תחת סביבת הריבית הנמוכה בכל האפיקים הסולידיים, כאשר בנוסף כל הכלכלה המערבית, במיוחד באירופה, משפיעים על שוקי המניות".

מגדל היא חברת חיסכון לטווח ארוך בראש ובראשונה - בעיקר ביטוחי חיים, וזה מה שגורם לה לרוץ קדימה כששוק ההון במיטבו. כצפוי, מגדל מציגה את הרווח מתחילת השנה - הנקי והכולל - הגבוה בענף.

מגדל רשמה ברבעון השלישי רווח כולל (הכולל את הרווח הנקי ושינויים בקרנות ההון בגין נכסים זמינים למכירה) של 318 מיליון שקל לעומת כ-287 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נבע בעיקרו מגביית דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים בסך של כ-237 מיליון שקל, לעומת אי-גבייה אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה מגדל רווח כולל של כ-570 מיליון שקל, לעומת כ-839 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כשהירידה נבעה מקיטון בהכנסות מהשקעות ביחס לתקופה המקבילה.

כאמור, עיקר רווחיה של מגדל מגיעים ממ'גזר החיסכון לטווח ארוך, שהניב לה מתחילת השנה רווח לפני מס של 582 מיליון שקל - 75% יותר מאשר בתקופה המקבילה. נוסף לכך, מתחילת השנה רשמה החברה גידול נאה של 9% בפרמיות בביטוח חיים, כשברבעון השלישי גדלו הפרמיות בתחום בכ-10%. מדובר בהישג נאה בהתחשב בכך שמגדל היא החברה הגדולה בתחום התחרותי הזה. נוסף לכך נרשם שיפור ברמת הפדיונות, הנמצאת ברמה נמוכה, והחברה מדווחת גם על קיטון בביטולי הפוליסות.

בכל אופן, הרווח בביטוחי החיים הסתכם מתחילת השנה בכ-529 מיליון שקל (גידול של 88%), כשהרווח מפעילות הפנסיה של הקבוצה הסתכם בכ-42 מיליון שקל מתחילת השנה, כשתחום הגמל תרם לקבוצה רווח של כ-12 מיליון שקל.

בתחום ביטוחי הבריאות רשמה מגדל גידול של 8.4% בפרמיות לסך של 411 מיליון שקל מתחילת השנה כשבאלמנטרי דווקא חל קיטון של 4.2% בפרמיות לסך של 1.16 מיליארד שקל מתחילת השנה. הרווחיות בתחום האלמנטרי ירדה (הירידה נרשמה כולה ברבעון השלישי).

כמו כן, תחום השירותים הפיננסיים במגדל שוקי הון הניב למגדל רווח לפני מס של 58 מיליון שקל מתחילת השנה, לעומת 69 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ברבעון השלישי הסתכם הרווח לפני מס רק מפעילויות השירותים הפיננסיים במגדל שוקי הון בכ-13 מיליון שקל לעומת 3 מיליון שקל. הירידה ברווחיות מתחילת השנה נובעת מקיטון מכוון בהכנסות מפעילות באג"ח קונצרניות בתיק הנוסטרו.