רשות ני"ע: מנהל קרן יחויב לפרסם אופן בחירת השקעותיו

בהתאם להנחיית הרשות, מנהל הקרן יחויב לגלות את תהליכי קבלת ההחלטות בבחירת ההשקעות וניהולן, וכן את המידע והשיקולים המנחים את מנהל הקרן בקבלת החלטות אלה

רשות ניירות ערך תחייב מנהל קרן לגלות את מדיניות בחירת השקעותיו ואופן ניהולן, בין השאר יחויב המנהל לפרט את התנהלותו במסגרת גיבושי הסדר חוב עם מנפיקים, כך מדווחת היום (א') הרשות.

בהתאם להנחיית הרשות, מנהל הקרן יחויב לגלות את תהליכי קבלת ההחלטות בבחירת ההשקעות וניהולן, וכן את המידע והשיקולים המנחים את מנהל הקרן בקבלת החלטות אלה. ההצעה פורסמה לראשונה לציבור לפני כארבעה חודשים ועתה אושרה בנוסחה הסופי. היא תיכנס לתוקף כחמישה חודשים לאחר שתפורסם ברשומות.

ברשות מאמינים כי המידע יתרום לקביעת אמות מידה נאותות להתנהלות תקינה ואיכותית בענף, התנהלות בסיסית המצופה מגופים שמנהלים כספי אחרים ושחבים חובות נאמנות וזהירות כלפי הציבור. לדברי הרשות, השקיפות שתינתן למדיניות זו, כפי שמיושמת בידי מנהל הקרן בפועל, מיועדת לייצר משמעת שוק גם בתחום זה ולחזק את מנגנוני הפיקוח העצמי של מנהלי הקרנות.

הוראת הרשות קובעת כי על מנהל הקרן לפרסם בתשקיף את התהליכים בעת בחירת ההשקעות שכוללים את מאפייני העסקאות ומהותן ובנוסף לכך את כל המסמכים והמידע עליהם הסתמך המנהל בעת הבחירה. כמו כן, מנהל הקרן יצטרך לפרט את הסיכונים שנטל, אם היו כאלה, הכרוכים בהשקעה בנכסים ואופן התנהלותו מול מנפיקים כדוגמת גיבוש הסדר חוב ושינוי תנאי ניירות ערך.