"אין לנו תאריך להשקת Windows Phone 7 בישראל"

בכנס Tech-Ed מנסה מיקרוסופט להיתפס כחדשנית בתחום ענן המחשוב ■ המנכ"ל, דני ימין: "השאיפה היא שתוך שלוש שנים רוב הארגונים בישראל יצרכו לפחות שירות ענן אחד שלנו"

"Take IT Higher" - זו הסיסמה שבחרה מיקרוסופט ישראל לאירוע Tech-Ed הדו-שנתי שמתרחש בימים אלו באילת, ובו מספקת מיקרוסופט הדרכה ומצגות על הטכנולוגיות החדשות שלה.

לפחות באופן סמלי, במיקרוסופט רוצים לקחת את הנוכחים באירוע למקום גבוה יותר - לענן מחשוב, טכנולוגיות המאפשרות קבלת שירותים ואפליקציות למחשב האישי המגיעים מחוות שרתים מרוחקות.

הכנס השנה, השביעי במספר, הוא בסימן ענן המחשוב וגם וירטואליזציה - ההווה המתגבש והעתיד המסתמן של תעשיית המחשוב - מרחב שבו מיקרוסופט לא מתקבלת כמובנת מאליה. למרות שהיא מתאמצת לנכס לעצמה את ענן המחשוב והייתה רוצה להיתפס כחדשנית בתחום, היא דווקא איחרה להיכנס אליו.

הדגש על ענן המחשוב בא לידי ביטוי בשלל אופנים - מהסיסמה; אחת האטרקציות הבידוריות המרכזיות שכללה בר מעופף והניפה משתתפים לסעוד בגובה של 50 מטר; וכן מספר ההרצאות הגבוה (22) שמועברות במשך האירוע במסלול המתמקד בתשתיות למרכזי הנתונים.

"שנת המהפכה"

מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין, אמר היום ש-2011 היא שנת מהפכת ענן המחשוב. לדבריו, מטרת מיקרוסופט ישראל היא "שתוך שלוש שנים הרוב המכריע של הארגונים בארץ יצרוך לפחות שירות ענן אחד של מיקרוסופט".

במיקרוסופט מציינים את מגוון השירותים שהחברה מציעה מרחוק כמו פלטפורמת הפיתוח למחשוב ענן, Azure; כלי ה-Massaging; וחבילת אפליקציות ארגוניות שכוללות את מוצרי האופיס אונליין, Office 365.

ברוך גינדין, נשיא גרטנר באזור המזרח התיכון, ציין בכנס כי על אף שמיקרוסופט איחרה להיכנס לנושא ענן המחשוב, היא דווקא המרוויחה הגדולה ממנו, משום שהחברה "כמעט שלא מספקת גישה חינמית למוצרים, ולכן יש לה את ההכנסות הגבוהות ביותר".

אדן שוחט, שותף בקרן ג'נסיס, הוסיף כי עבור קרנות ההון סיכון "ענן המחשוב הוא הזדמנות גדולה", שכן הוא מסייע בפיתוח חברות רזות ללא השקעות כבדות על תשתיות תוכנה.

מיקרוסופט הדגישה את נושא הסטארט-אפים באירוע, עת חשפה תוכנית בשם BizSpark, המספקת כלי פיתוח, ייעוץ ושת"פים עבור חברות מקומיות עם מיקרוסופט העולמית. להערכת מיקרוסופט ישראל, יש 300 חברות סטארט-אפ שלוקחות חלק בתוכנית, בהן סלוטו, Pyramid Analytics ואחרות. התוכנית מנוהלת על-ידי רעיה ולנסקי במיקרוסופט ישראל.

נושא צרכני יותר מענן המחשוב הוא האטרקציה המרכזית החדשה של מיקרוסופט, קינקט - תוסף שליטה לקונסולת XBOX, שמאפשר לשחק באמצעות תנועה, וללא צורך בשלט.

במיקרוסופט ניצלו את הבמה גם כדי להכריז על ההצלחה של מערכת ההפעלה החדשה יחסית, חלונות 7. לטענת ימין, 800 אלף רישיונות שלה נמכרו בתוך שנה. 450 אלף רישיונות נמכרו למערכת אופיס 2010. ימין אף עדכן כי מכירות מיקרוסופט ישראל טיפסו ב-15% בשנת הכספים 2010 (שהסתיימה ביוני האחרון) והסתכמו ב-250-230 מיליון דולר.

3,000 משתתפים נרשמו לכנס של מיקרוסופט והגיעו ברכבת אווירית של יותר מ-50 טיסות. מיקרוסופט טוענת כי ההשקעה באירוע הסתכמה השנה ביותר מ-10 מיליון שקל, אך נראה כי היא יצאה ברווח - 42 שותפים עסקיים סיפקו חסויות באירוע בעלות של 150-200 אלף שקל לכל אחת, עלייה של כמה עשרות אחוזים לעומת האירוע שהתקיים לפני שנתיים וחצי. זאת, מלבד תשלום של 4,800-6,400 שקל למשתתף.

"אין תאריך להשקת Windows Phone 7 בישראל"

בניגוד לשלל המוצרים למגזר הארגוני, הפנייה של מיקרוסופט לשוק הפרטי היא מעט יותר מורכבת. "אין לנו עדיין תאריך להשקת מערכת ההפעלה הסלולרית Windows Phone 7 בישראל", אמר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין, בכנס.

על-פי הערכות, המערכת תושק בתרגום עברי במהלך 2011. ימין ציין כי המערכת עדיין אינה זמינה בכל העולם, אך גם הודה כי הניסיון עם הגיור של הגרסה הקודמת לא היה מוצלח במיוחד.

"תרגום על-ידי צד שלישי לא הניב חוויה טובה עבור המשתמשים", אמר ימין, "הפעם נרצה לעשות זאת בעצמנו. הציפיה מאיתנו, ואנחנו מקבלים זאת, היא שאם המשתמש יביא את ההתקן הכי ביזארי שיש, ינסה לחבר אותו לסביבה של מיקרוסופט וזה לא יעבוד - הוא יגיד שמיקרוסופט לא בסדר. יש פה אחריות מאוד גדולה מצידנו".

עד שזה יקרה, יבואניות הטלפונים הישראליות לא רוצות לחכות למיקרוסופט והן מעוניינות לגייר את המערכת בעצמן, כפי שהן עושות כיום עם האנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל.