גלוב: קיים מבנה גיאולוגי של 50 ק"מ למציאת גז ב"אופק"

שותפות החיפושים הודיעה כי שטח המבנה ב"אופק" גדול מכפי שהוערך בעבר, אך לא סיפקה פרטים נוספים שירמזו על כדאיותו הכלכלית

ממצאים חיוביים? שותפות חיפושי הגז גלוב אקספלוריישן קיבלה מהמכון הגיאופיזי נתונים על עיבוד חוזר של המיפוי הסייסמי ברישיון "אופק", כאשר לפי הנתונים קיים בשכבת המטרה "מבנה גיאולוגי מסוג 'בלוק נטוי' ששטחו עשוי להגיע ל-50 ק"מ", לפי הודעה החברה היום לבורסה.

ההערכה הקודמת דיברה על מבנה בשטח של 30 ק"מ, כך שההודעה היום מעידה על פוטנציאל גדול יותר לכאורה. עם זאת, השותפות לא מציינת בהודעתה שום אינדיקציה לגבי כמות הגז הפוטנציאלית במבנה, הסיכויים למציאת גז בו או כדאיותו הכלכלית.

בהודעה לתקשורת שהוציאה גלוב נמסר כי "על פי הערכות משנת 1995 של מומחים זרים, שכבר פורסמו בעבר, ועל בסיס המידע הקודם בדבר מבנה בשטח 30 קמ"ר, רזרבת הגז במבנה עשויה להגיע ל-1.5-1.8 TCF (טריליון רגל מעוקב) אשר טעונה אימות בקדיחה ובמבחני הפקה". לשם ההשוואה, בתגלית "תמר" ישנם כ-8.7 TCF של גז.

גלוב מתכננת קידוח נוסף ב"אופק", לשם מציאת נפט בעומק של 2,500 מטר. "בהתאם להערכה שפורסמה בדבר רזרבת הנפט שביצע הפטרופיסיקאי דניס לורן בשנת 1994, יש במקום רזרבות של 740 אלף מ"ק של נפט לקמ"ר באזור ששטחו המשוער הינו 5 קמ"ר, כך שמדובר בסך הכל בהערכה של כ-23.2 מיליון חביות נפט", מסרה גלוב ומיד סייגה: "בשלב זה ועד שיושלם בהצלחה הקידוח ויבוצעו מבחני הפקה, לא ניתן לדעת מה שיעור הנפט בר הפקה מהכמות המשוערת".

ברשות גלוב 3 רישיונות חיפוש שהועברו לה על-ידי בעלי השליטה בה - יעקב חי, גיל ומנחם שטרנברג וצבי וברוך דרין. שלושת הרישיונות הם בבעלותה המלאה של גלוב: רישיון "אופק", בשטח 393 קמ"ר, נמצא באזור השפלה; "בר-אור", בשטח של 266 קמ"ר, ממוקם בגליל המערבי; ורישיון "יהל", בשטח של 295 קמ"ר, נמצא באזור שפרעם בצפון.

ב-15 בנובמבר דיווחה השותפות על תוצאות מיפוי סייסמי שערך המכון הגיאופיזי ברישיון "בר-אור", סקרים שהעידו על קיומו של מבנה גיאולוגי עתיק בשכבות מגיל יורה, טריאס ופרם. רוחב המבנה כ-8 ק"מ ואורכו לפחות 7 ק"מ. השותפות הדגישה כי אין בנתונים אלה כדי להעיד על פוטנציאל כלכלי של המבנה.