מירס במכרז להקמת רשת סלולרית חדשה בישראל

זאת, בעקבות החלטת ועדת הכלכלה לאשר הנדידה הפנים ארצית ■ פטריק דרהי, בעל השליטה במירס, מנסה לצרף את וואווי הסינית, שמדירה רגליה מישראל

בעקבות ההחלטה שהתקבלה אתמול בוועדת הכלכלה, המאפשרת נדידה פנים ארצית, שתסייע מאוד למפעיל סלולרי חדש, מאשרת חברת מירס כי בתוך עשרה ימים היא תצא במכרז להקמת הרשת הסלולרית החדשה שלה. מירס היא אחת המתמודדות היותר רציניות במכרז התדרים שפרסם משרד התקשורת להקצאת תדרים למפעיל סלולרי נוסף.

מירס נמנעה מלצאת במכרז עד שלא תהיה בטוחה שהנדידה הפנים ארצית תאושר רשמית. החברה נערכת להקמת הרשת כבר זמן רב, ומה שמעכב אותה הוא המכרז שמתקדם לאטו והעובדה שסוגיית הנדידה לא נסגרה על ידי משרד התקשורת, אלא דרך חוק ההסדרים. כאמור, הנדידה אושרה אתמול בוועדת הכלכלה, והיא אמורה לעבור ב-1 בינואר באופן רשמי בכנסת.

המכרז של מירס הוא מכרז שבו תינתן לכל השחקנים המתמודדים הזדמנות שווה, מפני שמדובר בהקמת רשת מאפס. כך שלשחקנים הגדולים, ובעיקר אריקסון, אין יתרון מובנה משום שהיא לא ספק של מירס. במכרז יתמודדו בנוסף החברות נוקיה-סימנס, אלקטל-לוסנט, ZTE, ונעשים מאמצים לצרף למכרז גם את וואווי HUAWEI הסינית, למרות שהאחרונה החליטה שהיא לא רוצה להיכנס לישראל בשלב הזה.

המאמצים להכניס את וואווי נעשים דרך בעל השליטה במירס פטריק דרהי, שמנסה לגייסם. וואווי נכוותה בעבר משום שהרגישה שחברות הסלולר לא מתייחסות אליה ברצינות, אלא רוצות להשתמש בה להורדת מחירים, ולכן במכרז האחרון שערכה פרטנר לדור הרביעי היא לא הייתה מוכנה אפילו להגיש הצעה.

המכרז של מירס מיועד להקמת רשת דור שלישי משודרגת, אם מוכנות לדור הרביעי LTE. מירס שכרה את חברת הייעוץ השוודית נורדסטרים לטובת כתיבת המכרז. ככל הנראה מירס תבקש לכלול במכרז פתרונות לתאים סלולריים קטנים (FemtoCell) לטובת שיפור הכיסוי, כך שהדבר מעניק יתרון מסוים לחברות שיכולות להציע פתרונות משולבים.