ברוקרית המט"ח הבינ"ל FXCM תונפק היום לפי מיליארד ד'

החברה שבבעלות של אנשי עסקים ישראלים לשעבר צפויה לגייס הון של רבע מיליארד דולר בהנפקה ראשונית לציבור ■ מדובר בהנפקה הראשונה בעולם של ברוקרית מט"ח קמעונאית

היום בוול-סטריט תיערך ההנפקה הראשונית לציבור של חברת FXCM, ענקית המט"ח הבינלאומית. החברה צפויה לגייס הון של רבע מיליארד דולר על ידי הנפקה ראשונית לציבור של 15.1 מיליון מניות, על פי שווי שוק של מיליארד דולר.

ההנפקה תהפוך את FXCM לברוקרית המט"ח הקמעונאי הראשונה בעולם שתהפוך לחברה ציבורית. מהלך זה לא רק ממצב את FXCM כמובילה עולמית בשוק, אלא גם צפוי להעניק דחיפה משמעותית לכל שוק המט"ח העולמי ולחזק את אמון המשקיעים.

על פי ההערכות של מומחים, נפח הפעילות בשוק המט"ח הקמעונאי גדל מאז 2001 פי 12. שוק המט"ח הוא השוק הפיננסי הגדול והנזיל בעולם.

לפי הנתונים שמפורסמים באתר החברה, נכון ל-30 בספטמבר 2010, יותר מ-174 אלף חשבונות פעלו באמצעות פלטפורמות המסחר שמציעה החברה ביותר מ-180 מדינות בעולם, כאשר יותר מ-6.7 מיליון עסקאות מתבצעות דרכה מדי חודש. התמיכה ללקוחות החברה ניתנת ביותר מ-12 שפות.

קרדיט סוויס תשמש כחתם הראשי בהנפקה, מה שיוסיף יוקרה להנפקה בקרב המשקיעים. ההנפקה היום תהיה ההנפקה היחידה השבוע בבורסה של ניו-יורק NYSE, והיא צפויה לרכז תשומת לב רבה בקרב המשקיעים.

FXCM נמצאת בבעלות של אנשי עסקים ישראלים לשעבר, וההנפקה היום מעוררת עניין גם בקרב משקיעים מוסדיים רבים בישראל. ל-FXCM אף יש נציגות רשמית בישראל, FXCM ישראל, בראשה עומד טל זהר עבדה, ופועלת בשוק המקומי מזה כשלוש שנים.

החברה, שבסיסה בניו יורק, מעריכה כי מחיר המניה בהנפקה ינוע בין 13 ל-15 דולר. החברה מצפה כי ההנפקה תכניס לקופתה הכנסה של 197.1 מיליון דולר לאחר ניכוי עלויות.

FXCM מספקת שירותי מסחר במט"ח ללקוחות קמעונאיים ומוסדיים כאחד. בתשעת החודשים הראשונים של 2010 עלו הכנסות החברה ב-6.5% ל-264 מיליון דולר, כאשר הרווח הנקי עלה ב-16% והסתכם ב- 79.4 מיליון דולר, לאחר שבארבע השנים הקודמות עלה בממוצע בכ-12%. עיסקאות של פרטיים היוו כ-94% מהמכירות בשנת 2009.

במסמכים שהגישה לרשות לניירות ערך ביקשה החברה להיסחר בשוק המניות בניו יורק תחת הסימול "FXCM".