מדטרוניק השיקה אתר מקוון לקבלת המצאות משלב הרעיון

חברת הענק השיקה את פורטל MedtronicEureka, המיועד לרופאים או מהנדסים שלהם רעיונות בתחום הרפואי

חברת הענק מדטרוניק השיקה את פורטל MedtronicEureka, המיועד לרופאים או מהנדסים שלהם רעיונות בתחום הרפואי.

מומחים מטעם החברה יסקרו את הרעיונות. ואם ימצאו בהם עניין, יפנו לחוקרים ויבקשו לרכוש אותם או להתחיל בפיתוח משותף. תנאי העסקה ייקבעו באותו הרגע. אין באתר פירוט של התגמול שלו יכולים החוקרים לצפות.

תשובה מהחברה צפויה תוך שלושה חודשים. אם יידחה הרעיון, יופנה החוקר להגישו גם לחממת MD Start שפועלת בחסות מדטרוניק.

מדטרוניק היא החברה הראשונה אשר פותחת פורטל הצעת רעיונות כל-כך ישיר ופתוח מול יזמים. החשש הנפוץ במעשה כזה הוא שהחוקרים יציעו רעיונות שהחברה כבר עובדת עליהם, ויעלו שאלות לגבי הבעלות על הקניין הרוחני.

גם הממציאים מוטרדים מאפשרות של זליגת רעיונותיהם לצוות הפיתוח של החברה ללא תגמול. החברה מציעה לחוקרים להיוועץ במומחה פטנטים טרם הגשת הרעיון.

במסגרת חיזוק הקשר הישיר עם ממציאים, מדטרוניק תערוך סדנה בכנס ICI שייערך השבוע בתל אביב, ובו תיפגש עם ממציאים ותנחה אותם כיצד להציג את רעיונותיהם בצורה שתמשוך את תשומת לבה.

מייקל מוריץ מקרן סקויה: "אחרי 25 שנה אולי אקבל שעון פלסטיק"

מייקל מוריץ, שותף בכיר בקרן ההון סיכון סקויה ומי שנחשב לאחד מאנשי ההון סיכון המובילים בעולם, רואיין ב-Xconomy - אתר חדשות עסקיות וטכנולוגיות בסן-פרנסיסקו.

מוריץ, שאחראי להשקעות של סקויה בגוגל, בזאפוס, בפייפל, ביאהו ובחברות אחרות, הוא אדם מופנם, שלא נוטה לדבר על עצמו. אך הפעם, כשנשאל איך יציין את הגיעו ל-25 שנה בסקויה בשנה הקרובה, אמר: "אולי הם ייתנו לי שעון מפלסטיק". מוריץ יכול, כמובן, לקנות לבד חנות שלמה של שעוני זהב.

שון פרקר: "היזמים היום פחות שאפתנים"

שון פרקר, מייסד נפסטר, ממקימי פייסבוק ויזם ואנג'ל סדרתי, מתלכלך על ההון סיכון, היזמים והחדשנות בארה"ב, בראיון ל"ניו-יורק טיימס": "יש יותר מדי כסף שרודף אחר מעט מדי דילים", אמר פרקר, בן 30, והוסיף: "יש מחסור בחדשנות". לדבריו, גם הקלינטק נכשל. "לא ברור אם מישהו יצליח לעשות כסף בתחום. נראה שזאת בועה", הוא קובע. הכי גרוע, לדבריו, הוא שהיזמים הפכו להיות פחות שאפתנים מבעבר.

כשנשאל איך הוא מרגיש להיות מגולם על-ידי ג'סטין טימברלייק בסרט "הרשת החברתית" על אודות הקמת פייסבוק, ענה: "קשה להתלונן שאתה מגולם על-ידי סמל סקס".