לראשונה מזה שנים: ערוץ 1 יעלה תוכניות דרמה

ברשות השידור הוגשו בקשות להתקשרויות של עשרות מיליוני שקלים עם מפיקים שונים, אך הכול תלוי ברפורמה

רשות השידור צפויה לקחת חלק לראשונה מזה 4 שנים בהפקת דרמה ישראלית מקורית. ל"גלובס" נודע כי מחלקת התוכניות של ערוץ 1 עומדת בפני מתיחת פנים על רקע הרפורמה המתקרבת, ומנהלה אלי בבא הגיש לוועדות ההתקשרויות השונות במליאת הרשות בקשות בגובה של עשרות מיליוני שקלים. לוח השידורים החדש צפוי לעלות ב-2011-2012, וכרוך באישור הרפורמה.

אם תאושר ההתקשרות, תצא לדרך העבודה על סדרת דרמה שתפיק חברת עלמה הפקות של אריק ברנשטיין. מדובר בדרמה בת 8 פרקים העוסקת בקבוצת כדורגל חובבת של עובדי מפעל טקסטיל בפריפריה שפשט את הרגל. נודע כי בסוף החודש ייצא קול קורא להצעות לדרמות נוספות.

כמו כן אושרה לשידור עונה שלישית של "דיוקן" בהפקת חברת גיל הפקות של אסף גיל ("מאסטר שף", "רוקדים עם כוכבים", "שחקו אותה בגדול"). הסדרה, המבוססת על פורמט בריטי המשודר שנים ארוכות ב-BBC, מפגישה בכל פרק אישיות מוכרת אחרת עם ציירים מקצועיים שלרשותם שעות בודדות כדי להתרשם ממנה ולציירה. במפגש האחרון עם המצויר, הוא בוחר את אחד הדיוקנים. גיל מסר: "זו תוכנית שחושפת בבואות לא מוכרות אצל אנשים ידועים".

בלוח השידורים המתוכנן צפויה לעלות תוכנית סוף שבוע בערבי שבת ותוכנית בישול חדשה עם גיל חובב שתותאם גם לפורמט HD.

כמו כן, גם אם לא יאושרו כל ההתקשרויות, אמור לוח השידורים להכיל כמות נכבדת של סדרות דוקומנטריות. בין היתר תעלה סדרת תעודה של עלמה הפקות בשיתוף עם משה אדרי, סדרת תעודה חדשה של ניר טויב ("ממלכת הסוד", "החווה הסינית - רשומון"), סדרת תעודה על תולדות עולם המחול של "נורמה" של אסף אמיר בשם "צעדים" וסדרת דוקו נוספת בת 6 פרקים של חברת ההפקה טופיה.

כמו כן תעמוד לאישור סדרת אנימציה חדשה בת 13 פרקים של אורן ציבלין, בשם "מילמולים", ובתחום הרכש רכשה רשות השידור את העונה הראשונה של המוצר החדש מבית "חוק וסדר", "חוק וסדר: לוס אנג'לס".

מרשות השידור נמסר כי "ערוץ 1 נערך להשקת לוח שידורים חדש שיושפע כמובן גם מהרפורמה. הלוח נמצא בשלבי גיבוש ויפורסם בבוא העת".