משטרת בריטניה: עצרנו את מייסד וויקיליקס ג'וליאן אסאנג'

נגד אסאנג' הוצא צו מעצר בינל' ע"י האינטרפול, כיוון שהוא מבוקש בשבדיה בחשד לעבירות מין ■ אסאנג', שהסגיר את עצמו, טוען כי הוא חף מפשע וכי מחפשים אותו בשל החשיפות שפירסם

מייסד אתר ההדלפות וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', שגרם לזעזועים במדינות המערב בשבועיים האחרונים בעקבות אלפי מסמכים שהדליף, נעצר היום (ג') בידי משטרת בריטניה - כך הודיעה משטרת לונדון. נגד אסאנג' הוצא צו מעצר בינלאומי על-ידי האינטרפול, כיוון שהוא מבוקש בשבדיה בחשד לאונס.

לפי הדיווח ברשת "סקיי" הבריטית, חוקרי הסקוטלנד יארד עצרו את אסאנג' בן ה-39 סמוך לשעה 9:30 בבוקר (שעון בריטניה), לאחר שנכנס לתחנת המשטרה והסגיר את עצמו. לאחר החקירה יועבר אסאנג' לבית משפט במחוז ווסטמינסטר, לונדון, שיחליט האם להסגיר אותו לשבדיה.

נגד אסאנג', שהסתתר בחודשים האחרונים באחד מהפרברים של לונדון, הוצא בתחילת החודש צו מעצר בינלאומי בחשד לביצוע עבירות מין בצעירה שבדית. אסאנג' טוען לכל אורך הדרך כי הוא חף מפשע וכי מחפשים אותו בעקבות החשיפות שפירסם, אולם הוא החליט להסגיר עצמו כדי שיוכל להוכיח את חפותו ולצאת מהמסתור.

אסאנג' מואשם על-ידי הרשויות בשבדיה בעבירות מין, הכוללות יחסים לא נאמנים, שני סעיפים של הטרדה מינית וסעיף אחד של אונס. חשוב לציין שההאשמה החמורה באונס מתייחסת לקיום יחסי מין ללא קונדום - מעשה המוגדר כעבירה על החוק בשבדיה.

יתרה מזאת, אין כל וודאות כי אסאנג' ביצע גם את העבירה הזו, משום שהוא טוען כי הקונדום נקרע בטעות, בעוד המתלוננת נגדו טוענת כי קרע את אמצעי המניעה בכוונה תחילה.

עורך דינו של מייסד אתר ההדלפות, מארק סטיבנס, הזהיר כי כל ניסיון להסגירו לשבדיה יסוכל, בעיקר בטענה כי אם יוסגר - עלול אסאנג' להיות מועבר לידי האמריקנים. הפרקליט טען כי ההאשמות נגד אסאנג' הן "תעלול פוליטי".

לפי הדיווח, בוושינגטון עוקבים "מקרוב מאוד" אחר ההתפתחויות בנושא.

בסוף השבוע הצטרפה חברת PayPal, שירות התשלומים המקוון, למספר הולך וגדל של חברות שהסירו, או איימו להסיר, את שירותי התמיכה המקוונים שלהן לאתר הדלפות המסמכים וויקיליקס - כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

PayPal מקבוצת eBay, כתבה בבלוג שלה כי היא חסמה לצמיתות את חשבון התרומות שמשמש את וויקיליקס, משום שהוא הפר את "מדיניות השימוש המקובלת" של השירות. מדיניות זו מצהירה כי "שירות התשלומים של PayPal לא יכול לשמש לפעילויות שמעודדות, מקדמות או מורות לאחרים לעסוק בפעילות בלתי חוקית".