המו"מ נכשל: הקפאה לא תחודש, ישראל לא תקבל מטוסי F35

ארה"ב וישראל יודיעו הערב שהמאמצים למשא ומתן הישיר נכשל ■ משמעות ההודעה: הקפאת הבנייה לא תחודש, אין עסקה עם הפלסטינים והאמריקנים וישראל לא תקבל מטוסי חמקן F-35 נוספים

ארה"ב וישראל יודיעו בשעה הקרובה באופן רשמי שהמאמצים לחידוש המשא ומתן הישיר נכשלו. המשמעות: אין הקפאה נוספת של הבנייה ביהודה ושומרון וישראל לא תקבל עוד מטוסי F-35.

לפני מספר ימים יצא לארה"ב נציג ראש הממשלה יצחק מולכו על מנת לנהל את סבב השיחות האחרון. בסיומן הוחלט שאין מספיק הבנות בין שתי המדינות, ולמעשה הוכרז על כשלון המגעים. יחד עם זאת, צפויים הצדדים להודיע שיעשו את כל המאמצים על מנת לחדש את המגעים, ואולי אף יחזרו לשיחות הקרבה, כפי שעשו בעבר.

מוקדם יותר היום, בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר שר הביטחון אהוד ברק כי המגעים מול ארה"ב בנוגע להארכת הקפאה הושעו בשל העובדה שהאמריקנים עסוקים במסמכי ויקיליקס והמתיחות בין קוריאה הצפונית והדרומית.

במחלקת המדינה האמריקנית דחו את הדברים של ברק ואמרו כי דווקא ישראל אחראית להקפאת הדיונים, כיוון שהממשלה הייתה עסוקה באסון השריפה בכרמל.

לפני כשבועיים התראיין היועץ לביטחון לאומי והאיש החזק בלשכת ראש הממשלה, ד"ר עוזי ארד, ל"פגוש את העיתונות", והתייחס למגעים בין הצדדים: "התרגום של ההבנות עם האמריקנים לשפת הפעולה לוקח זמן".