מניית הערב: ה-FDA המליץ על הדיאטה והמניה טסה 90%

יום על עליות בוול סטריט לחברות התרופות ■ מניית אוקסיג'ן בראש על רקע המלצת ועדת המומחים לאשר את התרופה קונטרוה שמטפלת בבעית השמנת יתר

הערב (ד') בחרנו להציג לפניכם את מניית חברת Orexigen Therapeutics (סימול: OREX) שמזנקת בוול סטריט ב-90% ומגיעה למחיר של 9.25 דולר, או לשווי של 440 מיליון דולר לאחר שמוקדם יותר כבר זינק מחירה ל-11.11 דולר והיא נסחרת במחזור הגבוה פי 13 מהמחזור היומי הממוצע בה בשלושת החודשים האחרונים.

זאת על רקע, המלצת ועדת המומחים מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לאשר באופן סופי את קונטרוה, התרופה לטיפול בהשמנת יתר של החברה.

הוועדה טענה בהמלצתה שהתרופה מומלצת לטיפול בבעיות השמנת יתר, בעיה נפוצה מאוד בארה"ב. אומנם, אין זה אומר שהתרופה תאושר, אך ברוב המקרים, אישור סופי של תרופה תואם את המלצת הוועדה. נציין, כי המשקיע הישראלי מורי אקרין מחזיק ב-8.5% ממניות החברה.

מוקדם יותר השנה, ועדות המומחים של ה-FDA סירבה להמליץ על אישור תרופות של המתחרות הגדולות של אוקסיג'ן, התרופה אנקסה של חברת Vivus והתרופה איאוקסירין של חברת Arena Pharmaceuticals, בשל חששות לבריאות המשתמשים בהן. עם זאת, המניות של שתי חברות התרופות עלו היום בשיעור של עד 16%.