הפרקליטים נגד נאמן: אין שר משפטים, יש שר אוצר שני

(עדכון) - יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד בעז גולדברג: "אני לא יודע מה עובר בראשו של השר ולמי בדיוק הוא נאמן - אבל זה לא למערכת המשפט ולא לנו" ■ לדור: "השביתה ראויה ומוצדקת"

‎‎מתקפה חריפה של ארגון פרקליטי המדינה על שר המשפטים יעקב נאמן, בעקבות דרישתו שיפסיקו את שביתתם לפני שייכנס לתווך במשא-ומתן בין הפרקליטים השובתים לאוצר.

"אין היום בישראל שר משפטים - יש שר אוצר שני", אמר ל"גלובס" יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד בעז גולדברג. "אני לא יודע מה עובר בראשו של השר ולמי בדיוק הוא נאמן, אבל זה לא למערכת המשפט ולא לפרקליטים. נאמן פועל נגדנו. מזעזע שהשר רואה שהמערכת קורסת ולא נוקף אצבע, ואחרי 3 שבועות דורש מאיתנו קודם לסיים את השביתה ואז הוא יתערב. אפילו האוצר כבר לא דוגל בעיקרון הארכאי שלא מדברים עם שובתים. האוצר כבר ישב איתנו למשא-ומתן, והפסיק כששר המשפטים אמר לו - אל תדברו עם הפרקליטים כל עוד הם שובתים".

‏הדברים נאמרו בעקבות ישיבה ממושכת שהתקיימה אמש (ד') בלשכת נאמן, בהשתתפות ארגון הפרקליטים, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, משה לדור.

הפרקליטים התאכזבו לגלות כי נציג האוצר שהתייצב לישיבה היה מדרג נמוך, ולא הממונה על השכר אילן לוין, השוהה בחו"ל.

בארגון הפרקליטים שוקלים החרפה של צעדי השביתה - ובין היתר השבתת המחלקה בפרקליטות המדינה העוסקת במניעת הגשת תביעות נגד בכירי המדינה בחו"ל.

‏בלשכת השר מאשרים כי בישיבה נאמרו דברים קשים, ואולם נאמן הבטיח לפנות את כל סדר יומו, מלבד התייצבות לישיבות הממשלה והקבינט, כדי להירתם למשא-ומתן - אם הפרקליטים יודיעו היום על שובם לעבודה. לדברי נאמן, יש לו ייפוי-כוח מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפעול לסיום השביתה.

תמיכה מלדור

אמש שיגר פרקליט המדינה משה לדור לכלל הפרקליטים השובתים איגרת תמיכה. "תביעת הפרקליטים לשמר את ההכרה בייחוד עבודתם", כתב לדור, "היא ראויה ומוצדקת. עלינו לקוות שתפיסה זו תקבל ביטוי גם בעמדות האוצר".

עם זאת, פרקליט המדינה הוסיף כי "נזקי השביתה הם רבים וקשים מנשוא. יש חשש שנזקים אלה ימחקו כליל את הישגי מערכת המשפט בטיפול בתיקים וייעול ההליכים".

לדור ציין כי גם היועמ"ש יהודה וינשטיין הביע תמיכה בתגבור התגמול לפרקליטים המופיעים בבתי המשפט.