בובליל: "לא ערוכים לרעידת אדמה; ישי אחראי למחדל הבא"

נשיא התאחדות הקבלנים במכתב חריף לשר הפנים: "מחדלי משרדך מונעים את קידום תוכניות חיזוק המבנים" ■ בובליל מבקש להאריך את הוראות השעה הנוגעות לתמ"א 38

נשיא התאחדות הקבלנים, נסים בובליל, פנה במכתב חריף לשר הפנים אלי ישי והזהיר אותו (שוב) כי המבנים בישראל אינם ערוכים להתמודד עם רעידת אדמה חזקה, שלפי דעת מומחים רבים עלולה לפקוד את ישראל עד שנת 2050.

מכתבו הטרי של בובליל לישי מגיע יום לאחר שמבקר המדינה מתח ביקורת חריפה על התנהלותו של ישי בכל הנוגע לשיפור מערך הכבאות, כאשר התוצאה הכואבת הינה שריפת הענק בכרמל. ישי, להגנתו, אמר כי התריע בעבר מספר פעמים על מצב הכבאות, אולם מבקר המדינה טען בתור מי שאחראי על מערך הכבאות, שר הפנים ישי היה צריך לא רק להתריע אלא גם לפעול בנושא.

"פנינו לאדוני מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים בתקווה כי משרדך יפעל ליישום החלטות הממשלה בדבר שיפור הכדאיות הכלכלית של התמ"א 38 (חיזוק מבנים להתמודדות עם רעידת אדמה - ע.ב.י)", כתב בובליל לישי. "עד היום לא זכינו לכל התייחסות מצדך לפניותינו אלו. זאת ועוד - הוראת השעה אשר אפשרה עד היום את מתן ההנחה מהיטל ההשבחה בפרוייקטי חיזוק מבנים, אשר עומדת בלב תוכנית החיזוק ואשר בלעדיה אין כל כדאיות לבצע עבודות חיזוק - הוראה זו פקעה לפני מספר ימים".

בובליל מציין כי הוא פנה לישי "אינספור פעמים" בשבועות האחרונים בבקשה להקדים את הוראות השעה האמורות, אולם "גם בקשות אלו לא זכו כלל להתייחסות".

בובליל קורא לישי לקדם חקיקה שתאריך את הוראות השעה בדבר הנחה בהיטל השבחה בתמ"א 38, וכמו כן להשיק הקלות נוספות.

"מחדלי משרדך מונעים את קידום תוכניות החיזוק ומקדמים אותנו בכל יום לקראת רעידת האדמה כאשר מידת המוכנות של המבנים במשק לקראתה הינה נמוכה ביותר", כותב בובליל וחותם באזהרה: "המשך עיכוב בטיפול הנושאים האמורים יחזור יעמיד את משרדך כמי שאחראי על המחדל הבא".